Geplaatst op: 05-09-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bar O wint Nationale RestaurantPITCH

Bar O wint Nationale RestaurantPITCH
Timo Stemerink en Tom de Rooij mogen hun concept Bar O op de Horecava uittesten. Zij hebben de Nationale RestaurantPITCH gewonnen. Tevens maken zij kans op een starterspakket om een eigen zaak te openen.


Uit vijf finalisten werd het concept ‘Bar O’ van Timo Stemerink & Tom de Rooij gekozen. Zij mogen hun plan daadwerkelijk uitvoeren tot een pop-up restaurant tijdens de komende Horecava, van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018.


Wat is Bar O?

Bij Bar O ervaar je hoe Cocktails en Fine Dining Bar Food elkaar versterken en voor een spannende smaaksensatie zorgen. Je waant jezelf in een Urban Jungle; Bar O is een plek om samen te komen, te genieten van verrassende combinaties tussen cocktails en gerechtjes; van vis, vlees, vegetarisch tot sustainable of gewoon om gezellig te borrelen.


"Dat we samen wilden ondernemen stond als een paal boven water, maar de moed verzamelen om de eerste concrete stap te zetten bleek lastiger dan verwacht. Nu is de kogel door de kerk en Bar O in januari een feit. De komende periode met de Nationale Restaurant Pitch vol gas op ons kinderfietsje richting de Horecava, zodat we daarna kunnen roepen; "kijk papa, zonder handen!"


Hoe beoordeelde de jury de plannen?

Woensdag 23 augustus pitchten vijf kandidaten hun idee voor een restaurant voor een panel van drie experts, bestaande uit Michiel van der Eerde (ZUID/BAUT), Saskia Post (PostverkadeGroepBV) en Maikel Lindewegen (402). De jury beoordeelde de plannen op zakelijke kwaliteit en haalbaarheid. Ze was enthousiast over alle finalisten, maar koos uiteindelijk voor het voorstel van Timo Stemerdink en Tom de Rooij (Michiel van der Eerde stemde niet mee, aangezien Bar O een initiatief is van 2 oud-medewerkers van hem.


Maikel Lindewegen: "Timo en Tom hebben een ijzersterk en vernieuwend concept en ze hebben beiden commercieel talent. Dit geeft ze de wind in de rug bij hun eerste zaak!” "Het was een dag vol energie, met spannende pitches en een rijke variatie aan interessante concepten”, aldus Saskia Post.



Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, restaurants, bars, cafes

||| Blogs |||

04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/10/18
Exclusief voor leden
Tien nieuwe Cook’s Clubs van Thomas Cook
Reisbedrijf Thomas Cook wil met tien nieuwe Cook's Clubs een nieuwe doelgroep aantrekken. De eerste Cook's Club was een daverend succes.
23/10/18
Exclusief voor leden
Provincies gaan werken aan digitale natuurkaart
De Nederlandse provincies gaan werken aan een digitale kaart van het Natuurnetwerk Nederland (NNN)....
22/10/18
Beleving reizen in de ruimte
Zondag 21 oktober is door de Nederlandse astronaut André Kuipers de tentoonstelling ‘Reizen in de Ruimte, op weg naar een nieuwe aarde’ in het Haagse Museon geopend.
22/10/18
Herdenking 100 jaar Eerste Wereldoorlog trekt 2,6 miljoen mensen naar Westhoek
De Vlaamse regio Westhoek heeft voor de herdenking van 100 jaar Eerste Wereldoorlog tussen 2014 en 2018 al 2,6 miljoen bezoekers ontvangen. Wat heeft dit de regio opgeleverd?
22/10/18
Exclusief voor leden
Citytrips voor het eerst populairder dan zon- en strandvakanties
Wereldwijd groeien city trips vier maal zo snel als de totale vakantiemarkt. Daarmee zijn citytrips nu populairder dan zon- en strandvakanties.
22/10/18
Gebruikte boten snel verkocht
De verkoop van gebruikte open boten zoals sloepen en tenders, steeg in het derde kwartaal van 2018 met maar liefst 40% ten opzichte van hetzelfde kwartaal van 2017
19/10/18
Aan de slag met jouw regio?
Ongeveer 500 vakgenoten reisden vorige week af naar Deventer voor de eerste Nationale ToerismeTop....
19/10/18
8 trends reizen voor 2019
Van reizen om te leren tot meer plannen voor weekendtrips.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk