Geplaatst op: 31-08-2017
Auteur: Marc Gerlings

Publiek evenement besluit Festival van de Toekomst 2017

Publiek evenement besluit Festival van de Toekomst 2017

Op 14 en 15 september 2017 viert Zuid-Limburg de transformatie van de streek tijdens het Festival van de Toekomst. Dit tweedaagse festival is een vrije vertaling van het Nationaal Congres Bevolkingsdaling en toont een breed scala aan projecten en thema’s die raken aan stedelijke transformatie, transitie en innovatie. Een eindfeest op het Pancratiusplein besluit het op vakmensen en beleidsmakers gerichte congres.

Het festival van de toekomst is een nationaal podium waarop gerenommeerde sprekers als Hans Mommaas, Jan Latten, Ron Boschma en Marcia Luyten hun visie zullen geven op thema’s die raken aan de toekomst van Zuid-Limburg.


Transitie in theorie
Het Festival voert tijdens de eerste dag een discussie op theoretisch niveau. Tijdens lezingen, workshops, voorstellingen, optredens en pitches worden waardevolle projecten en ideeën uitgebreid besproken door vooraanstaande inhoudsdeskundigen. De dag wordt afgesloten met een debat onder leiding van schrijfster en presentatrice Marcia Luyten.


Zuid-Limburg in uitvoering
Op dag twee wordt de brug naar de praktijk geslagen. Bezoekers van het festival worden meegevoerd langs toonaangevende projecten die op dit moment in Zuid-Limburg uitgevoerd worden. Innovatieve bouwprojecten die de regio klaarstomen voor de toekomst en kunnen dienen als voorbeelden voor andere regio. De transformatie van de Wilhelminaberg wordt getoond in een 3D-visualisatie, de nu nog hermetisch afgesloten groeves worden deels opengesteld en samen met Dierentuin GaiaZOO worden er activiteiten georganiseerd op de Buitenring.


Feestelijke afsluiting
Festival van de Toekomst Zuid-Limburg wordt op vrijdag 15 september afgesloten met een groot en vrij toegankelijk eindfeest op het Pancratiusplein-Zuid in Heerlen. Op het programma staan optredens van De Jeugd van Tegenwoordig, HAEVN, La Fuente en Lotte Walda.


Het Festival van de Toekomst is een initiatief van deStadsregio Parkstad Limburg, in samenwerking met deProvincie Limburg,gemeente Sittard-Geleenengemeente Maastricht. De verschillende locaties en het volledige programma zijn te vindenvia de website en Facebookpagina.

Trefwoorden: congres, leisure, Heerlen, city marketing

CELTH
 





||| Nieuws |||

25/03/24
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Royal Delft
Dat het inkomend toerisme in 2023 weer volop draaide zagen ze ook bij Royal Delft. De bezoekersaantallen en omzet groeiden fors. Het bedrijf richt zich met een unieke propositie op de toeristische markt.
13/12/23
Impact maken met Bureau Ruimte voor Vrije Tijd
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
05/12/23
26 miljoen euro voor grote winkelgebieden in negen gemeenten
Negen gemeenten ontvangen in totaal 26 miljoen euro om hun winkelgebied aan te pakken. Dat heeft minister Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) vandaag bekendgemaakt.
26/04/23
Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda.
21/04/23
Met Hospitality Pact Regio Zwolle presenteert vrijetijdssector zich als aantrekkelijke werkgever
Op vrijdag 14 april 2023 is in het Mac3Park Stadion in Zwolle het Hospitality Pact Regio Zwolle ondertekend door vertegenwoordigers van de overheid, het beroepsonderwijs en ondernemersorganisaties actief in de vrijetijdssector.
15/02/23
Hartverwarmend Noordwijk
Campagne Valentijnsdag in Noordwijk. Genieten van "love" op het gebied van culinair, hotels en winkels en een hartenjagen speurtocht.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.
10/01/23
Exclusief voor leden
Binnensteden weer iets aantrekkelijker voor retail
Investeringsmaatschappij Syntrus Achmea Real Estate & Finance geeft een signaal af dat winkelformules weer meer kansen krijgen in een aantrekkelijke stad.