Geplaatst op: 28-08-2017
Auteur: Marc Gerlings

Trend cruises: langere excursies met meer beleving

Trend cruises: langere excursies met meer beleving
Foto: Seabourn

Cruisemaatschappij Seabourn die opvalt door zijn luxe schepen en excursies biedt tijdens de herfst van 2018 en het winter- en lenteseizoen van 2019, nieuwe Extended Explorations cruises aan boord vanSeabourn Sojourn. Hierbij wordt gasten de gelegenheid geboden nog meer van onze bijzondere wereld te ontdekken.

Voor gasten die van lange cruises en exotische bestemmingen houden, zijn de nieuwe Extended Explorations geschikt. De routes variëren van 12 tot 128 dagen en doen de Zuid Pacific, Hawaï, Australië & Nieuw Zeeland aan, alsmede Afrika en Zuidoost-Azië.Seabourn Sojourn, een thuis weg van huis, bezoekt meer dan 30 nieuwe en bijzondere havens tijdens deze zeereizen.

Extended Explorations biedt reizigers een scala van mogelijkheden om de nieuwe bestemmingen op een diepgaande manier te ontdekken. In enkele steden overnacht het schip zelfs in de haven waardoor gasten langere tijd de bestemming kunnen ontdekken.

Beleving op wereldniveau
"Al onze routes zijn zo opgezet om gasten te voorzien van een luxueuze ervaring op wereldniveau. Sommige reizigers geven de voorkeur aan een langer, wat meer ontspannen, cruiseschema zodat zij de bestemmingen volledig kunnen ontdekken,” aldus Richard Meadows, President Seabourn. "Met deze cruises bieden we memorabele ervaringen op bijzondere cultuurrijke bestemmingen.”

Gasten genieten van een uitgebreid aanbod aan extra’s tijdens hun Extended Explorations, waaronder:
• Seabourn Conversations biedt een programma van bijzondere sprekers die vertellen over regionale en culturele onderwerpen
• Lokale wijnen worden aan boord gebracht en aan de gasten geserveerd in de restaurants en bars
• De chefs van Seabourn stellen speciale menu’s samen die bestaan uit regionale gerechten en er worden kookdemonstraties gegeven.
• Aan boord worden speciale evenementen georganiseerd over lokale culturen en kunsten
• Routes bevatten langere verblijven en overnachtingen in havens zodat gasten alle tijd hebben de unieke bestemmingen te ontdekken
• Optionele excursies bieden bijzondere highlights aan wal
• Extended Explorations kunnen gecombineerd worden met andere cruises wat een besparing oplevert


De concurrentie?
De concurrentie zit niet stil. Seabourn moest ook verder met de ontwikkeling buiten de schepen. Ook onder meer Holland America Line bieden producten die sterk lijken op het nieuwe programma van Seabourn. In het augustus/september nummer van Recreatie & Toerisme onder meer een kort artikel hoe Holland America Line in samenwerking met het Rijksmuseum in Amsterdam de beleving van kunst aanbiedt.

Trefwoorden: cruise, toerisme, excursie, beleving

CELTH
 





||| Nieuws |||

20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
31/01/24
Exclusief voor leden
Boekingen mei- en zomervakantie +30% bij Sunweb
Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...