Geplaatst op: 28-08-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuwe campagne UNWTO: Travel, Enjoy & Respect

Nieuwe campagne UNWTO: Travel, Enjoy & Respect
De World Tourism Organization (UNWTO) is een campagne gestart om consumenten bewust te maken van de bijdrage die ze kunnen leveren aan duurzaam toerisme. De campange is onderdeel van het International Year on Sustainable Tourism for Development. UNWTO hoopt dat consumenten de catalysator voor verandering worden. Travel, Enjoy en Respect zijn de taglines van de campagne.


"Als je reist, respecteer dan zowel de natuur, cultuur als je gastheer”, stelt UNWTO Secretary-General, Taleb Rifai. "Jij kunt de verandering zijn die je zelf wilt zien in de wereld. Je kunt een ambassadeur zijn voor een betere toekomst.”


De campagne loopt in diverse talen en landen van de wereld en omvat ook een toolkit Tips for a Responsible Traveller die is ontwikkeld door de World Committee on Tourism Ethics. In de handleiding staan een aantal aanbevelingen voor reizigers die ze helpen met het maken van verantwoorde keuzes. De campagne wordt onder andere ondersteund door CNN en Mastercardf. UNWTO nodigt bestemmingen en bedrijven wereldwijd uit om deel te nemen aan de campagne.



Link: http://www.travelenjoyrespect.org/
Trefwoorden: duurzaam toerisme

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/08/18
Ticketmaster stopt eigen doorverkoopsites
Ticketmaster trekt de stekker uit doorverkoopsites Seatwave en Get me in. Op deze sites worden kaar...
14/08/18
Mooie weer veroorzaakt dip in boekingen
Het mooie weer in Nederland heeft in juni en juli voor een flinke dip in het aantal boekingen gezor...
14/08/18
Veel openstaande vacatures in horeca
Het aantal openstaande vacatures heeft in het tweede kwartaal van 2018 een nieuw hoogtepunt bereikt...
13/08/18
KLM: Moeilijke fase onderhandelingen CAO
"KLM en de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) hebben afgelopen vrijdag opnieuw met elka...
13/08/18
Raad voor de Leefomgeving start onderzoek naar toerisme
De Raad voor de Leefomgeving is gestart met een advies over toerisme in relatie tot de leefomgeving...
13/08/18
Eerste weekend Vuuwerkfestival Scheveningen 2018 trekt 100.000 bezoekers
Het Internationaal Vuurwerkfestival Scheveningen is afgelopen zaterdagavond 11 augustus succesvol ...
13/08/18
Leeuwarden profiteert van Culturele Hoofdstad
Het toerisme in Leeuwarden is als gevolg van Culturele Hoofdstad booming. De stad wordt volgens NOS...
13/08/18
Veel lokale evenementen bij Elfstedentocht Van der Weijden
Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden zwemt van zaterdag 18 tot en met maandag 20 augustus ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk