Geplaatst op: 26-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Proef rijenradar succesvol

Proef rijenradar succesvol
Bron: Shutterstock
De proef in Amsterdam met een Rijenradar is succesvol afgesloten. Dat meldt de NOS die de gegevens mocht inzien en analyseerde.

De Rijenradar is door ongeveer 50.000 bezoekers uit binnen- en buitenland gebruikt. De helft van de gebruikers heeft op basis van de informatie uit de Rijenradar besloten de attractie op op een andere tijd te bezoeken. Een vijfde koos ervoor een andere attractie te bezoeken.


Spreiding in tijd en ruimte

De pilot Rijenradar heeft drie maanden gelopen en werd uitgevoerd door Amsterdam Marketing i.s.m. de gemeente Amsterdam en Amsterdamse Musea. Tijdens de pilot hebben tien attracties in en om Amsterdam zelf elk half uur de actuele wachttijd bijgehouden. Deze tijden werden gepubliceerd op de Rijenradar, met als doel bezoekers bewuster te maken van de wachttijden bij attracties in Amsterdam. Daarmee zou de service een bijdrage kunnen leveren aan spreiding van drukte in tijd en ruimte.


Hoog gewaardeerde service

Inmiddels is de pilot afgelopen. "Op basis van de eerste resultaten kunnen we concluderen dat de Rijenradar als service zeer hoog is gewaardeerd. Daarom bekijken we in de komende periode hoe we een permanente versie van de Rijenradar kunnen opzetten”, schrijft Amsterdam Marketing die de toerist vijf tips geeft om de drukte te vermijden. Amsterdam Marketing wil een permanente wachtrijtool ontwikkelen die de wachttijd bij meer instellingen toont.

Trefwoorden: stedelijk toerisme, drukte, druktebeleving, amsterdam, negatieve aspecten, beleid, attracties, musea

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/09/18
Exclusief voor leden
Betalen per minuut voor toegang dagattractie
Er zijn van die initiatieven die er ineens zijn en dan is het eigenlijk heel erg logisch. Dat is oo...
18/09/18
Programma Vakdag Zet je Regio op de Kaart online
Het programma van de Vakdag Zet je Regio op de Kaart 2018 staat online. Op deze dag hopen we je te...
13/09/18
Exclusief voor leden
Tilburg krijgt surrealistisch doolhof met rooftopbar
Doloris is de naam van een nieuw surrealistisch doolhof in Tilburg dat jaarlijks 20 duizend bezoekers moet trekken. Online een bizarre video!
12/09/18
Gerenommerd architect Daniel Libeskind ontwerpt beelden voor tuin van Paleis Het Loo
Vanaf het voorjaar van 2019 toont Paleis Het Loo in de tuin vier monumentale eigentijdse kunstwerken...
12/09/18
Exclusief voor leden
Defensiemusea zetten Readspeaker in
Afgelopen week was het de Week van de Alfabetisering, waarin aandacht gevraagd werd voor laaggeletterdheid. De vier Defensiemusea van Nederland (het Nationaal Militair Museum, het Marinemuseum, het Mariniersmuseum en het Marechausseemuseum) passen de websites uit met Readspeaker. De software zet de content om in spraak.
12/09/18
Nieuwe naam en campus voor NHTV
Er veranderd veel bij NHTV, de opleiding krijgt een nieuwe naam Breda University of Applied Sciences en bundelt alle opleidingen op een campus.
10/09/18
Waterlinie van Linschoten krijgt betonnen maquette
Verborgen in het landschap bij het Utrechtse Linschoten ligt de 18e eeuwse Linie van Linschoten. Dit...
07/09/18
Unieke hennepklopmolen gaat open
Prof.mr. Pieter van Vollenhoven opent vrijdag 7 september in Assendelft de gerestaureerde molenschuu...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk