Activiteiten aan het water zichtbaar marketen
Je voelt je als regio een echt watergebied. Water geeft plezier, verbetert de economie en zorgt voor een gezonde ontwikkeling in de leisure economie. Noor-Holland past goed bij deze beschrijving. Al een paar jaar wordt beleid opgezet waarmee bedrijven en instellingen mee aan de slag kunnen. Als water een dominante rol speelt, dan wil je de activiteiten ook beter in de markt zetten. Dat gebeurt met noord-hollandswater.nlSinds 23 juni kun je op je mobiele telefoon vinden wat er allemaal te doen is op, aan en in het water van >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: water, recreatie, varen, beleid, marketing, communicatie
|
|
11/03/24
Van 6 tot en met 10 maart stond het WTC Expo in Leeuwarden in het teken van de watersport tijdens Boot Holland 2024. Duizenden watersportliefhebbers kwamen naar Leeuwarden om de nieuwste trends en ontwikkelingen te ontdekken. Onder meer waren veel bezoekers nieuwsgierig naar elektrische en hybride motoren voor de boot.
|
28/02/24
De toekomst van het Nederlands varend erfgoed staat onder druk. Dat komt omdat traditionele verdienmodellen niet meer volstaan omdat eisen van consumenten veranderen. Als de vloot in de toekomst verder krimpt, kan het hele ecosysteem van maritiem erfgoed kritische massa verliezen en verloren gaan.
|
18/01/24
Het Zeeuwse investeringsfonds dat eerder alleen open stond voor bedrijven in de verblijfsrecreatie komt ook beschikbaar voor mkb-bedrijven in de dag- en waterrecreatie. De naam van het fonds is ook veranderd naar Fonds Vrijetijdseconomie Zeeland.
|
22/12/23
Dit jaar heeft Waterrecreatie Nederland, net als in 2022, een enquête over duurzame waterrecreatie gehouden onder waterrecreanten en watersporters. De enquête is door 858 actieve watersporters ingevuld.
|
13/12/23
Door de toenemende vraag naar beleidsvisies en onderzoeken over recreatie en toerisme is Bureau Ruimte voor Vrije Tijd op zoek naar een projectleider vrijetijdseconomie.
|
02/11/23
Vandaag heeft ABN AMRO haar november-editie van de Stand van de Leisure gepubliceerd. In deze editie bijzondere aandacht voor het personeelstekort dat om creatieve oplossingen vraagt
|
30/10/23
Duurzame waterrecreatie wordt een steeds relevanter thema. Daarom zet
Waterrecreatie Nederland een ...
|
23/10/23
Wat betekent de stormachtige opkomst van Artificial Intelligence (AI) voor toerisme en leisure? Die vraag stond centraal op het eerste congres ‘Discover your Future’ van de Breda University of Applied Sciences.
|
|
18/04/24
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
|
24/06/24 t/m 26-06-24
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
|
25/06/24 t/m 28-06-24
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...
|
|