Geplaatst op: 22-06-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Twee achtjarigen met camera op pad in de Gelderse Streken

Twee achtjarigen met camera op pad in de Gelderse Streken
Thiemen en Floris
Twee kinderen van acht gaan deze zomer met camera in Gelderland op pad om te laten zien hoe leuk het is voor kinderen om er op vakantie te gaan. Floris en Thiemen zijn tijdens een castingdag door een jury gekozen om vier weekenden met GoPro in Gelderland op pad te gaan. De multimediale campagne Groot Gelders Avontuur wordt deze zomer ondersteund door een radiocampagne op 3 landelijke en 12 regionale zenders en maakt onderdeel uit van het programma Gelderse streken.

De vakjury vond Floris en Thiemen twee echte avonturiers; nieuwsgierig, niet bang en goed in samenwerken. Met bovendien een heel goede en leuke presentatie voor de camera. Zaterdag 1 juli aanstaande starten zij hun Groot Gelders Avontuur in het Afrika Museum in Berg en Dal.

De avonturiers: Floris en Thiemen
De uit het Gelderse Oosterhout afkomstige Floris van Kampen (8) is nieuwsgierig, superenthousiast, heeft humor en veel interesse in alles om hem heen. Floris houdt erg van dieren, vooral reptielen. Hij vindt het supergaaf samen met Thiemen het Groot Gelders Avontuur aan te mogen gaan. De eveneens 8-jarige Thiemen Pelster woont in Lelystad en is volgens zijn ouders altijd op onderzoek uit. Het is echt een jongen vol verrassingen. Thiemen heeft er ontzettend veel zin in: ‘Floris en ik zijn al echte vrienden. Mogen we samen? Wow, dan is het feest echt compleet!



Het avontuur
Floris en Thiemen beginnen hun Groot Gelders Avontuur op zaterdag 1 juli aanstaande in het Afrika Museum. Gedurende vier weekenden bezoeken ze de meest coole attracties, spannende kastelen en uitdagende klimbossen in de Gelderse streken. Vol vragen van henzelf én andere kinderen gaan ze op pad op de Veluwe, in de Regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen, Rivierenland en de Achterhoek, op zoek naar antwoorden. Ze nemen onder andere een kijkje achter de schermen bij de verzorgers van Burgers’ Zoo, ontdekken hoe ridders vroeger op Slot Loevestein leefden en gaan op safari met de boswachter van Het Nationale Park De Hoge Veluwe op zoek naar de geheimen van het bos. In het Afrika Museum gaan ze ontdekken hoe kinderen in Afrika leven en spelen. De twee avonturiers worden op de voet gevolgd door een camera, zodat heel Nederland via online en social van hun avonturen in de Gelderse streken kan meegenieten.

De campagne
De multimediale campagne Groot Gelders Avontuur wordt deze zomer ondersteund door een radiocampagne op 3 landelijke en 12 regionale zenders en maakt onderdeel uit van het programma Gelderse streken. Gelderse streken is een gezamenlijk initiatief van de vier Gelderse Bureaus voor Toerisme: VisitVeluwe, Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen, Stichting Achterhoek Toerisme en Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland. De provincie Gelderland steekt dit jaar € 260.000 euro in het programma Gelderse Streken, dit wordt aangevuld met bijdragen van toeristische bedrijven.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, gelderland

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...