Geplaatst op: 05-06-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Dutch Interactive Award voor Eindhoven365 en Zandbeek

Dutch Interactive Award voor Eindhoven365 en Zandbeek
Eindhoven365 heeft samen met content marketing bureau Zandbeek een zilveren Dutch Interactive Award gewonnen voor de internationale influencercampagne 'Another City Trip'. De campagne, waarin 17 internationale bloggers en vloggers in 24 uur door Eindhoven zijn geleid, is in 2016 in samenwerking met Zandbeek opgezet en uitgevoerd met als primair doel meer city explorers naar Eindhoven te trekken.


Eindhoven365 nam het in de categorie 'Social' op tegen opdrachtgevers als bol.com, KRO-NCRV en De Bijenkorf. Alle cases in die categorie zijn genomineerd omdat er op doordachte wijze gebruik is gemaakt van social media platforms als Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, Snapchat en Pinterest.


De jury

De jury vond de campagne van lef getuigen: 'Deze resultaatgerichtheid in citymarketing is verfrissend. Knap om de stakeholders in de stad mee te krijgen voor dit concept. Dit is het begin voor een eindeloze vervolgcampagne. Goede selectie van bloggers. Lef om de controle over de content los te laten.'


Het resultaat

Het weekend leverde 204 posts op die 3,9 miljoen keer werden vertoond, veel meer dan de 600.000 die de organisatie zich tot doel had gesteld. Deze posts leverden 30% meer likes, shares en comments op dan in vergelijkbare campagnes.


Waarom werd de campagne een succes?

Belangrijk onderdeel in het succes van deze campagne is de kracht van het collectief. Normaal gesproken worden bloggers vaak individueel uitgenodigd. Nu waren ze onderdeel van een grotere groep en dat bracht een bepaalde dynamiek met zich mee. De influencers begonnen elkaar te 'reposten' en versterkten zo het bereik en engagement enorm. Verder is 'seen it first' voor deze doelgroep ontzettend belangrijk. Zo claimen ze autoriteit onder hun volgers. In hun ogen was Eindhoven echt nog een onontdekte parel waarover ze volop konden posten.


Samenwerking

De campagne is het resultaat van een nauwe samenwerking met verschillende zelfstandige retailers, horecazaken en culturele instellingen uit Eindhoven. De Dutch Interactive Awards (DIA) is een initiatief van Emerce. De awards worden uitgereikt aan het beste interactieve werk.




Link: http://www.zandbeek.com/nl/cases/influencercampagne-ultieme-tool-voor-citymarketing/
Topics:Marketing
Trefwoorden: markting, noord-brabant, bloggers, vloggers

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...