Geplaatst op: 20-03-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Themajaar Mondriaan tot Dutch Design prominent in New York Times

Themajaar Mondriaan tot Dutch Design prominent in New York Times
Foto: Gemeentemuseum Den Haag, Piet Mondriaan [1872-1944], Victory Boogie Woogie, 1942-1944 (New York). Bruikleen van ICN, Amsterdam.
Het themajaar Mondriaan tot Dutch Design heeft vorige week paginagroot in de New York Times gestaan in een toonaangevende rubriek. In het artikel in de rubriek ‘Special Museum’ besteedde de redactie aandacht aan de verschillende activiteiten die Nederland aanbiedt in het Mondriaan tot Dutch Design themajaar.


Maandelijks kiest de Amerikaanse redactie voor een speciaal onderwerp en het is NBTC gelukt om het verhaal rondom 100 jaar De Stijl, 100 jaar innovatie, te vertellen. Het artikel is ook online zichtbaar.


Jos Vranken erg blij

"We zijn enorm vereerd dat wij dit hebben bereikt met onze partners”, aldus Jos Vranken algemeen directeur NBTC Holland Marketing. "Het is geweldig voor de internationale zichtbaarheid, maar ook voor onze Nederlandse trots. In het verleden is gebleken dat als internationale media lovende artikelen schrijven over Nederland, de Nederlander het land ook met een ander oog bekijkt, waardeert en bezoekt. We denken dat dit ook geldt voor de internationale aandacht die we krijgen rondom het themajaar Mondriaan tot Dutch Design”.


Jaar werk voor NBTC-vestiging

De NBTC vestiging in Noord-Amerika heeft hard gewerkt om het themajaar in de krant te krijgen. Dat was een kwestie van lange adem, de eerste contacten over het artikel waren acht maanden geleden al. De Amerikanen waren vooral gecharmeerd van de vele locaties die in heel Nederland kunnen worden bezocht. Lees hier het blog van Briana Papa over de lange weg naar het artikel.


Perfect voorbeeld van HollandCity-strategie

NBTC zet vanuit de HollandCity-strategie samen met haar partners de komende jaren sterk in op spreiding van toerisme in ruimte en tijd en het verhogen van de waarde van de bezoeker. Het themajaar Mondriaan tot Dutch Design biedt daarvoor goede aanknopingspunten. De tentoonstellingen en evenementen vormen een mooie aanleiding voor mensen om ook minder bekende plekken en regio’s van Nederland te bezoeken.

Trefwoorden: cultuur, internationale marketing, themajaren, pr, inkomend toerisme, cultureel toerisme

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...