Geplaatst op: 07-03-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

TRENDCONGRES: Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!

Paulus Emden Huitema en Ellen Honing, Identity Matching Academy

TRENDCONGRES: Stop de Tinderficatie van Destination Marketing!
Op het TRENDCONGRES Toerisme en Vrijetijd 2017 kun je kiezen uit vijftien interessante sessies binnen vijf thema’s. De komende weken presenteert elke dag een nieuwe spreker zich op het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Vandaag vertellen Paulus Emden Huitema en Ellen Honing van de Identity Matching Academy waarom jij het TRENDCONGRES niet mag missen en wat hun boodschap aan jou is.

Bij succesvolle bedrijven is de totale waarde een veelvoud van de materiële waarde, dus is het interessanter om vast te stellen welke ingrediënten die toegevoegde waarde bepalen. Met Identity Matching kan worden bepaald in welke context aanbod zijn maximale waardering kan bereiken.


Wat gaan Paulus Emden Huitema en Ellen Honing vertellen?

Op een markt waar dagelijks niet alleen nieuwe producten worden gelanceerd, maar ook geheel nieuwe merken, is het steeds moeilijker het kaf van het koren te scheiden. Wat is nu precies het aanbod en wie moet het aanspreken? Promotiecampagnes treffen steeds vaker geen doel. En in een laatste poging de aandacht op zich te vestigen, is het schreeuwen van loze beloftes, het liefst in pakkende slogans, gemeengoed geworden. Maar zo snel als de aandacht wordt getrokken, wordt ie ook weer verspeeld. Het resultaat van een holle merkbelofte.


Niet alleen producenten en dienstverleners ondervinden dit, ook bestemmingen ontdekken steeds meer dat ‘Destination Branding’ niet succesvol is als er door middel van campagnes slechts een aantrekkelijk ‘promotie-sausje’ over het aanbod wordt gegoten. Consumenten ervaren al snel de werkelijkheid onder dat sausje en wenden zich teleurgesteld af. Want zo ‘bruisend’ en ‘anders’ zijn die bestemmingen meestal niet. Dit gedrag van valse beloftes en snel afkeuren lijkt sprekend op het gedrag dat je op Tinder tegenkomt. En dat leidt zoals we weten meestal niet tot een duurzame relatie...


Waarom moet je deze workshop bijwonen?

In deze lezing worden voorbeelden van deze Tinderficatie gegeven als ook een beschrijving van een andere, meer duurzame aanpak. Vanzelfsprekend met bewijsmateriaal…


Nieuwsgierig?

Meer lezen over Identity Matching kan hier: http://www.nritmedia.nl/kennisbank/34587/Noord-Holland_ontwikkelt_DNA_van_zeventien_kustplaatsen


Alvast kijken?

Paulus Emden Huitema sprak eerder op de TEDx in Hilversum. Neem hieronder alvast een sneak preview.




Wie zijn de andere sprekers in thema de kracht van de bestemming?

De presentatie van Paulus Emden Huitema en Ellen Honing valt binnen het thema De kracht van de bestemming waar we je volop inspireren met een prachtig palet aan echte cases. Andere sprekers binnen dit thema zijn Jacques Vork (Inholland), Ko Koens (NHTV) en Peter Singleton (Stenden).


Schrijf nu in voor het TRENDCONGRES en mist het evenement van het jaar niet!

Trefwoorden: trends, congres, nrit, nhtv, stenden, saxion, inholland, business modellen, ondernemen

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     






    ||| Nieuws |||

    23/04/24
    Exclusief voor leden
    Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
    Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
    23/04/24
    Exclusief voor leden
    Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
    In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
    23/04/24
    Exclusief voor leden
    Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
    De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
    23/04/24
    Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
    Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
    22/04/24
    Exclusief voor leden
    Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
    Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.
    19/04/24
    ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
    Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
    19/04/24
    Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
    De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
    19/04/24
    Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
    Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.

    ||| Agenda |||

    14/05/24
    14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
    Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
    23/05/24
    23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
    Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
    27/05/24
    27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
    De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
    05/06/24 t/m 07-06-24
    05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
    Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
    06/06/24
    06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
    Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...