Geplaatst op: 09-02-2017
Auteur: Marc Gerlings

Kantoor in Berlijn voor HotelSpecials

Kantoor in Berlijn voor HotelSpecials
Foto: Shutterstock

HotelSpecials is sinds 2014 op de Duitse markt actief met het label HotelSpecials.de en opent in 2017 een kantoor in Berlijn om hun positie op de Duitse markt te verstevigen. De keuze om een stap verder te zetten in de Duitse markt is logisch volgens CEO Remco Hofstede: "Het is de markt waar we het snelst zijn gegroeid en waar enorm veel potentieel voor ons ligt”. 

Duitsland is geen makkelijke markt. Veel Nederlandse bedrijven uit de reis- en verblijfssector hebben dat ervaren. De taal- en cultuurverschillen, maar bijvoorbeeld ook verschil in online marketing, bezorgen bedrijven verrassingen. HotelSpecials hoopt dit met lokaal personeel op te lossen. Door de inzet van lokale accountmanagers wil HotelSpecials de samenwerking met hotelpartners intensiveren en verder uitbouwen. In het begin richt het lokale kantoor zich op Noord-Duitsland. West-Duitsland wordt vooralsnog gemanaged vanuit het hoofdkantoor in Haarlem.


In twee jaar tijd naar 100% groei?
Een vakantie in eigen land staat voor de Duitsers op nummer één. Met een uitgebreider aanbod in Duitsland wordt de keuze voor de Duitsers nog aantrekkelijker. "Op dit moment wordt ruim 15% van onze omzet gegenereerd via het Duitse label”, zegt Remco Hofstede. "Het aantal boekingen via het Duitse label heeft het Belgische label in 2016 ingehaald”. Ook de Nederlander reist graag af naar het buurland. Onder hen zijn vooral stedentrips naar Berlijn, Hamburg en Keulen populair. Op de planning staat om het komende jaar 700 nieuwe hotels in Duitstalig gebied aan te sluiten. In 2016 is het aantal boekingen in Duitsland met 50% gegroeid en de verwachting is dezelfde groei voor 2017.

Topics:Horeca
Trefwoorden: hotel, toerisme, slapen, verblijfsaccommodaties

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

08/04/19
2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/04/19
Sustainable Brand Index voor Landal
Landal GreenParks heeft de Sustainable Brand Index van 2019 in de categorie Travel en Leisure gewonnen.
19/04/19
Exclusief voor leden
Ruimte in de lucht voor Lelystad winter 2021 - 2022
Besluit om al vóór 2023 ruimte vrij te maken in het hoger gelegen luchtruim zodat het vliegverkeer van Lelystad daar terecht kan.
19/04/19
Effecten luchtvaart net als in iedere andere sector behandelen
Andere mobiliteitssectoren of bedrijfstakken worden meer dan de luchtvaart afgerekend op hun effect op de leefomgeving.
19/04/19
Exclusief voor leden
Groene brug tussen Euromast en Het Park
Direct grenzend aan Het Park waar de Euromast in staat, komen woningen. De gemeente wil dit compense...
18/04/19
Oplevering nieuwe pier Schiphol vertraagd met één jaar
Schiphol werkt al enige tijd aan een nieuwe pier. In maart 2018 toonde Schiphol de eerste beeld...
18/04/19
Exclusief voor leden
Meer reizigers willen duurzame keuzes maken
In het kader van de Dag van de Aarde op 22 april (Earth Day), komt Booking.com met de resultaten u...
18/04/19
Miljoen internationale toeristen verwacht met Pasen
In het paasweekend komen circa een miljoen internationale toeristen naar Nederland. Dit zijn er 150.000 meer dan afgelopen jaar. Wie komen er? Waar gaan ze naar toe? Wat geven ze uit?
18/04/19
Superbezetting voor Landal GreenParks
Landal GreenParks gaat een druk Paasweekend tegemoet. De afgelopen dagen steeg de bezetting op de parken tot 95% en met de gunstige weers-vooruitzichten is de verwachting dat alle accommodaties verhuurd worden.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk