Hattrick voor Otravo bij Service Award
Gister ontving Vliegtickets.nl de Beste Service Award 2017 in de categorie vliegticketaanbieders. De toekenning van deze award is gebaseerd op een strenge analyse van klantreviews uit het afgelopen jaar.
Vliegtickets.nl is onderdeel van reisorganisatie Otravo, marktleider in online travel in de Benelux en Scandinavië, met een breed aanbod van zowel tickets als vakanties. Zusterbedrijven Schipholtickets.nl en WTC.nl eindigden respectievelijk als tweede en derde.
De organisator van de Best Service Awards is Opiness, een onafhankelijk online platform waar je dienstverleners kunt beoordelen en vergelijken op klantoordeel. Met de Opiness reviews kan de bezoeker een betere afweging maken in de keuze voor een bedrijf. Het is voor het eerst in het zesjarig bestaan van deze award dat de categorie vliegticketaanbieders is meegenomen.
Klantreviews gegeven tussen 6 januari 2016 en 6 januari 2017 telden mee in de score van de deelnemers. Registeren met een e-mailadres wasnoodzakelijk ter controle en voor het borgen van de echtheid van de reviews. Elke beoordeling moest voldoen aan richtlijnen, onder andere op het gebied van echtheid en eerlijkheid. Meer dan eenmaal hetzelfde bedrijf beoordelen was niet toegestaan.
Een winnaar van een Service Award moet het hoogste klantoordeel hebben in zijn categorie en minimaal 100 reviews hebben ontvangen. Het aantal reviews wordt meegewogen in het eindoordeel. Ook in 2017 scoor je bij de servicegerichte consument met snelheid, een persoonlijke benadering en (onverwachte) extra’s.