Geplaatst op: 09-11-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Maastricht Marketing wint Toeristische Samenwerking Award 2016

Maastricht Marketing wint Toeristische Samenwerking Award 2016
De winnaar van de Toeristische Samenwerking Award 2016 is Maastricht Marketing. Stichting Buitengebiedmanagement Oisterwijk en House of Leisure eindigden respectievelijk op plaats 2 en 3.


Verleiden in het laagseizoen

De campagne ‘Maastricht: Midweekend’ verleidt bezoekers tot een kort verblijf tijdens ‘daldagen’ in Maastricht en omgeving. Van zondagmiddag tot en met donderdag biedt Maastricht extra’s in de vorm van voordeel, service en activiteiten. De ondernemers vullen de campagne in en worden door de initiatiefnemers uitgenodigd met bijzondere activiteiten te komen die passen bij een rustiger Maastricht.


Boost voor de toekomst

Maastricht Marketing en Centrum Management Maastricht hebben de campagne samen opgezet en investeren vanuit een toeristisch fonds de komende jaren 250.000 euro in de campagne. Marieke Kraak (manager marketing & communicatie) en Paul ten Haaf (centrummanager) van Maastricht Marketing namen de Award in ontvangst en zien het winnen van de prijs als een boost voor de toekomst. De officiële campagne ging namelijk pas op 31 oktober van start met de lancering van digitale portal maastrichtmidweekend.nl.


Maastricht Star Treatment

De jury was vooral onder de indruk van de meerjarige campagne waarmee Maastricht het midweekbezoek wil stimuleren. "Het is heel mooi om te zien dat Maastricht Marketing samen met Centrum Management Maastricht nog vóór de lancering ruim vijftig ondernemers aan zich heeft weten te binden”, zegt Ton Vermeulen namens de jury. "Toeristen kunnen via het digitale portal met prachtige eigentijdse foto's zelf hun programma samenstellen. Met unieke programmaonderdelen die alleen door de week te boeken zijn, mag de stad met recht spreken over een Maastricht Star Treatment.”


Jury

De jury bestond dit jaar wederom uit Marc Gerlings, (juryvoorzitter) hoofdredacteur van vakblad Recreatie & Toerisme, Ton Vermeulen, redactie en ontwikkeling NRIT media, Hans van Leeuwen, Pleisureworld en Paul Rodenburg, B@S Consultants | Brood@Spelen.


De award werd uitgereikt om 15:00 tijdens de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg. Eerder op de dag werd op de beursvloer een inloopsessie gehouden om tips en kennis over samenwerken in de gastvrijheidseconomie te delen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: samenwerking, marketing, awards, limburg, maastricht, stedelijk toerisme

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...