Geplaatst op: 01-11-2016

Wie wordt de winnaar van de Marketing Innovatie Award 2016?

Wie wordt de winnaar van de Marketing Innovatie Award 2016?
De negen genomineerden voor de Marketing Innovatie Award 2016 zijn bekend. Deze awardis een initiatief van Pleisureworld en past binnen hun campagne om de marketing in de totale vrijetijdssector naar een hoger marketingniveau te tillen.


In het steeds groter wordende concurrentieveld van de vrijetijd is het strijden om de aandacht van de consument. De afgelopen jaren zien we dat er steeds meer aandacht komt voor ludieke acties en campagnes. Bedrijven in de leisure sector die daarmee het beste weten te scoren, maken sinds vorig jaar kans op de Marketing Innovatie Award. Onlangs werden de 9 genomineerden voor 2016 bekend gemaakt.

De genomineerden (in willekeurige volgorde):


Layover with a local

KLM introduceerde de ‘Layover with a local’ app. Reizigers die tijdens een overstap langer dan 6 uur op Schiphol moeten wachten, krijgen de kans om met een local Amsterdam te verkennen. De reiziger krijgt de treinreis en het eerste drankje in een Amsterdams café gratis, terwijl de local, die zich vrijwillig aan kan melden, de reiziger mee kan nemen om Amsterdam te bekijken. Een nieuwe stap in marketing om een destinatie te promoten en tevens KLM als een social airline neer te zetten. https://www.youtube.com/watch?v=825xE9Il4Ws


Bloggershuis Den Haag

Eind maart werd het eerste bloggershuis van Nederland geopend: een speciaal strandhuis voor reisbloggers en -vloggers uit binnen- en buitenland. Midden in de natuur, tussen zee en duinen en toch slechts een half uur verwijderd van alle attracties die de stad te bieden heeft. Gedurende het strandseizoen is dit bloggershuis open voor bloggers en vloggers uit alle windstreken. Het strandhuisje is publicitair een groot succes met meer dan 300 publicaties en ruim 100.000 interacties. http://denhaag.com/nl/blog


Adrenalin ohne Ende

Walibi Holland besloot deze zomer op de Veluwe reclame te maken, specifiek gericht op de Duitse toerist. Er reden namelijk vijf bussen in de regio rond met daarop de tekst ‘Adrenalin ohne Ende’; de Duitse variant van #HARDGAAN. Walibi Holland is zich al langer bewust van de Duitse toerist. Naast de busreclame had Walibi een Duitse radiospot en een online campagne met video in de deelstaat Nordrhein Westfalen lopen. https://www.walibi.nl/nl/persberichten/adrenalin-ohne-ende-walibi-holland-richt-zich-op-duitse-markt


BrabantNacht

Tijdens de eerste editie van BrabantNacht op 17 september werkten acht iconen uit Brabant (Efteling, Safaripark de Beekse Bergen, Van Gogh Brabant, ’s-Hertogenbosch, Tilburg, Breda, Eindhoven, Nationaal Park de Biesboch en Provincie Noord-Brabant) samen om Brabant nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Die partners hebben op eigen initiatief en vanuit eigen financiering, ieder een bijzonder arrangement samengesteld, met een exclusief aantal plekken. De Nacht is ook gekozen om meerdaags verblijf te stimuleren. BrabantNacht is een initiatief van Visitbrabant. www.visitbrabant.nl


SnapTravellers bij WOW air

De IJslandse lowcost luchtvaartmaatschappij WOW air gaf haar Snapchat-account drie maanden uit handen aan de vier meest originele, creatieve en interessante Snapchatters. Deze zogenaamde SnapTraveller mochten WOW-bestemmingen bezoeken en hun reiservaringen delen via social media. Www.snaptraveler.wowair.com


Share the Vibe

In januari 2016 lanceerde Eindhoven een nieuwe merkcampagne Share the Vibe. Daarbij werden beeldmakers uit de stad gevraagd om hun visie op Eindhoven te geven. Eindhoven365 heeft in feite haar merk, de drie vibes, aan videokunstenaars gegeven en die mochten er vrijelijk wat mee doen. De campagne sluit goed aan bij het citymarketingbeleid van Eindhoven dat nieuwsgierig wil maken en aansluit in de tijd van contentmarketing en social media. www.eindhoven.video


Kusttram Toeristisch Limburg

Toerisme Limburg vzw pakt uit met een opvallend charmeoffensief aan de Belgische Kust. De rest van het jaar pendelt er een ‘Limburgse kusttram’ tussen Knokke en De Panne. Die moet lokale bewoners, dag- en verblijfstoeristen inspireren om een vakantie in Limburg te boeken. "Limburg is het hele jaar door een ideale dichtbijbestemming. Waar beter die boodschap overbrengen dan aan de Belgische Kust, waar de mensen openstaan voor nieuwe vakantieprikkels”, zegt Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme, Cultuur en Erfgoed én voorzitter van Toerisme Limburg vzw. www.toerismelimburg.be


Online platform voor kids

De Efteling heeft een nieuwe en meertalige digitale omgeving speciaal gericht op kinderen gelanceerd: www.efteling.com/nl/kids Deze vrolijke en reclamevrije website voor kids is een veilige omgeving waar kinderen zich altijd en eindeloos kunnen vermaken met content van het pretpark. In de nieuwe kindvriendelijke omgeving kunnen kinderen aan de hand van hun favoriete bewoner van park in Kaatsheuvel, zoals Pardoes, Jokie of Roodkapje met veel beeld, grote knoppen en weinig tekst de wereld van de Efteling ontdekken. www.efteling.com/nl/kids


Rijksmuseum campagne #hierteekenen

We kijken tegenwoordig snel, vluchtig, oppervlakkig. We zijn snel afgeleid. Het zou mooi zijn als we ietsje beter kijken. Daarom is Het Rijksmuseum de campagne #hierteekenen gestart, waarmee men iedereen uitnodigt tekenend de museumzalen in te gaan. Om de missie te ondersteunen kwam het museum met een TV commercial die is mogelijk gemaakt door hoofdsponsor ING. www.rijksmuseum.nl/nl/hierteekenen


De prijsuitreiking van de Marketing Innovatie Award 2016

Ook dit jaar is er een professionele jury die zich in de komende weken over de genomineerden buigt: Martin van Kranenburg (betrokken bij o.a. Micazu – Vakantie Boulevard en grondlegger van TravelNext), Patrick Mulder (verkeersbureaus.info), Ruud Steenhuisen (Pleisureworld International) en Susanne Giesbers (auteur van het boek Innovatie in Marketing). De prijsuitreiking vindt plaats op maandag 14 november tijdens de Nationale Netwerk Lunch op de vakbeurs Welcome te Gorinchem van 14 t/m 16 november 2016.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, awards

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...