Geplaatst op: 17-10-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Campagne Why Not moet Britten verleiden tot het andere Nederland

Campagne Why Not moet Britten verleiden tot het andere Nederland
Het relatief dure Britse pond ten opzichte van de euro maakt een vakantie van Britten op het vaste land een stuk duurder. Voor Amsterdam wellicht goed nieuws want Britten kiezen vaak voor de hoofdstad als bestemming en de stad kan wel wat lucht gebruiken. De nieuwe campagne van NBTC Holland Marketing, Amsterdam Airport Schiphol en easyJet zet het andere Nederland in de etalage.


NBTC Holland Marketing en Amsterdam Airport Schiphol hebben samen met easyJet een marketingcampagne opgezet die Britten oproept om Why Not? te zeggen tegen avontuurlijke nieuwe reiservaringen. Samen presenteren ze in Londen wat er in Nederland zoal te zien en te beleven valt.


Hedendaags Holland

Op 14 en 15 oktober staat er in Shoreditch High Street, in Oost-Londen, een mysterieuze vliegtuigdeur. Die vormt de toegangspoort tot een avontuur waarin bezoekers een bliksembezoek brengen aan het hedendaagse Nederland. Voorbijgangers betreden via de deur een levensgroot decor waar theateracteurs live intrigerende typetjes spelen en vele verrassingen presenteren.



Virtuele beleving

Daarnaast kunnen consumenten het avontuur meebeleven in een spannende 360-graden film die is geproduceerd met behulp van de nieuwste technologie waarbij het voelt alsof men deel uitmaakt van de belevenis. Bovendien kunnen Britten hun eigen avontuurlijke ‘Why Not?’ vliegreis winnen.



HollandCity-strategie

Sandra Ishmael, countrymanager NBTC VK & Ierland, zegt: "We zijn heel blij met de samenwerking met easyJet en Amsterdam Airport Schiphol waarin we Nederland op zo’n unieke en pakkende manier ‘tot leven kunnen wekken’. De campagne past perfect bij onze HollandCity-strategie doordat we de bezoekers erop wijzen verder te kijken dan de stadsgrenzen van Amsterdam. De virtuele beleving brengt de essentie van ‘Holland’ over en laat er geen twijfel over bestaan waarom Nederland nog steeds zo’n belangrijke bestemming is voor bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk.”


Avontuurlijke types

Peter Duffy, Group Commercial Director - Customer, Marketing & Product van easyJet, zegt: "Onze reizigers van generation easyJet zijn avontuurlijke types die in deze speciale belevenis worden ondergedompeld. Dat past heel goed bij het plezier, de energie en de uitbundigheid van ons merk. We staan te popelen om mensen de fantastische bezienswaardigheden van Holland te laten ervaren. Deze bestemming past perfect bij onze campagne.”


Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, engeland

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...