Geplaatst op: 24-08-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

100% stedengids wordt time to momo

100% stedengids wordt time to momo

De 100% stedengidsen krijgen een nieuwe naam: timo to momo. Het concept met voornamelijk 31 Europese steden bestaat uit vernieuwde stedengidsen, app en website


Waarbij wereldwijd het toerisme groeit daalde de reisgidsenmarkt met 1,5%. De verkoop van de 100% stedengids bleef wél stabiel en heeft met 36% het grootste marktaandeel in Nederland.


Het concept

De time to momo stedengidsen bevatten wandelroutes waarmee de reiziger de stad als een local beleeft en ook de toeristische highlights bezoekt. Kracht is de scherpe keuze die de redactie maakt en de multi-media-aanpak. Ook is het voortaan mogelijk om online losse (thema-)routes te downloaden.


Lokale auteurs

Alle tips en routes zijn samengesteld door lokale auteurs van Nederlandse en Vlaamse oorsprong die al jaren in de stad wonen. Zij zorgen voortdurend voor een scherpe selectie van actuele tips, top 10 lijstjes en routes, en delen die via de app en de website. Zo zijn reizigers altijd op de hoogte van de laatste ins & outs in 31 steden, waarbij zij niet verdwalen in een groot aanbod van informatie zoals op veel online reisplatforms. Daarnaast houden de auteurs de reizigers veelal twee keer per week met blogs op de hoogte over wat er op dat moment in de stad speelt en te doen is: de hipste koffietentjes, de leukste wijnbarretjes, festivals en de meest bijzondere wandelingen. Niet alleen in het centrum, ook in gebieden daarbuiten.


Time to momo: nieuwe generatie reisgidsen

De overstap naar dit hernieuwde concept met nieuwe naam is een grote stap, maar past bij de behoeften van de citytrippers. René Bego, directeur bij mo'media: "Met time to momo helpen we citytrippers al vanaf het kiezen van een bestemming, van een hotel en van de activiteiten op bestemming. Het probleem bij sites als Trivago, Tripadvisor en Skyscanner is dat ze álles aanbieden. Bij Booking.com vind je álle hotels. Onze kracht is dat we keuzes maken. Wij weten de leuke adressen, ook volgens onze doelgroep. Hun wensen staan centraal, die zullen we blijven peilen en doorvoeren in de vorm van time to momo. Hierdoor verzorgen we citytrips zónder keuzestress. We gaan reizigers offline én online helpen: niet alleen tijdens de reis, maar ook bij de voor- en napret."

Link: https://www.timetomomo.com/nl/bestemming/
Topics:Toerisme
Trefwoorden: reisgidsen, stedentrips, citytrips

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Exclusief voor leden
Winstgevendheid Vlaamse logissector omhoog
Mooi onderzoek van onze zuiderburen. De helft van de Vlaamse logiesaccommodaties schreef in 2023 zwarte cijfers. Voor 2024 verwacht bijna de helft van de uitbaters dat de prijzen van de logies zullen stijgen.
29/03/24
Exclusief voor leden
Dierentuinen scoren hoger op bezoekersloyaliteit dan attractieparken
Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen.
29/03/24
Nederlandse Kampeerauto Club (NKC) doneert 8.000 bomen
De NKC heeft bijna 4 voetbalvelden met bomen gedoneerd voor de Nederlandse bossen. Op deze manier wil de NKC bijdragen aan de toekomstige weerbaarheid van de bossen en de biodiversiteit versterken.
29/03/24
Exclusief voor leden
De meest favoriete kampeerbestemmingen van Nederlanders
Wat zijn de meest favoriete kampeerbestemmingen van Nederlanders? Reis- en boekingsportal camping.info dook in haar data en komt met de resultaten.
29/03/24
Exclusief voor leden
Uitstoot Europese luchtvaart groeit met 16%
De CO2-voetafdruk van de luchtvaart in Europa is in 2023 met 16% gegroeid. Dat is 4% van de totale CO2-voetafdruk die in Europa wordt gegenereerd.
29/03/24
Geopark Schelde Delta erkend als UNESCO Geopark
Het gebied van de Schelde en de Scheldemonding is geologisch, cultuurhistorisch en landschappelijk uniek. Zo uniek zelfs, dat de regio zich voortaan een UNESCO Global Geopark mag noemen.
29/03/24
Dirk Beljaarts vertrekt bij Koninklijke Horeca Nederland
Na een periode van ruim negen jaar vertrekt Dirk Beljaars voor de zomer als algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
29/03/24
Nieuwe waterspeeltuin voor Burgers’ Zoo
De Arnhemse dierentuin Burgers’ Zoo heeft een nieuwe waterspeeltuin geopend. Centraal staat een kabbelend beekje waar in en rondom kan worden gespeeld.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...