Geplaatst op: 24-08-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Hotelchamp geeft hotels zelfde tools als grote spelers

Hotelchamp geeft hotels zelfde tools als grote spelers

De Nederlandse startup Hotelchamp heeft in een eerste investeringsronde 1,75 miljoen euro opgehaald. Het bedrijf maakt intelligente conversie software om direct de boekingen op de eigen hotelwebsite te stimuleren. Daarmee kunnen hoteliers op de eigen website dezelfde tools inzetten als grote boekingsplatforms.


Het bedrijf belooft in een video 25% meer boekingen. De prijs is afhankelijk van de grootte van het hotel en start op € 229 per maand voor een hotel tot 49 kamers. Een hotel met 149 kamers betaalt € 449 per maand. Er wordt geen fee over de boekingen gerekend. Hotelchamp bestaat pas een half jaar en wordt onder meer gebruikt door Bilderberg, Hotel Casa 400 en Millennium Hotels and Resorts.


Voor ondernemers die meer willen weten over het stimuleren van boekingen op de eigen website organiseert NRIT Media op woensdag 16 november een Live Sessie. Klik hier voor meer informatie.


Toolkit

Hotelchamp biedt een toolkit aan met 10 verschillende tools:


Smart notificaties: Toon dezelfde notificaties als de grootmachten Booking.com en Expedia om de urgentie om direct te boeken te verhogen. Laat een relevante notificatie zien, naar aanleiding van het bezoekersgedrag op de website.


Voucher tool: Biedt een korting of cadeauvoucher aan om u bezoekers te overtuigen een directe boeking te maken via de website. Na invullen van het e-mailadres krijgen uw bezoekers automatisch een email met hierin de voucher, deze is perfect designed voor het hotel.


Exit tool: Overtuig websiteverlaters met een speciale trigger. Dit exit-bericht zal verschijnen als de bezoeker uw website verlaat. Deze tool werkt het beste in het reserveringssysteem en heeft een groot aantal opties voor de inhoud beschikbaar.


Online Support chat: Treed binnen in het nieuwe tijdperk van de online klantenservice. De SupportChat biedt de ultieme online support ervaring. Vergroot de bereikbaarheid bij uw klanten en moedig ze aan om contact op te nemen met uw hotel door deze tool te implementeren.


USP vergelijking: Geef onderscheidende redenen waarom direct via uw website boeken voordeliger is ten opzichte van andere boekingskanalen. Laat een duidelijk overzicht zien en verhoog uw conversie.


Prijsvergelijking: Vergelijk de huidige prijzen van uw hotelwebsite met prijzen van andere boekingskanalen. Laat uw bezoekers zien dat rechtstreeks boeken de beste prijs en extra voordelen oplevert.


Welkom tool: Geef een warm welkom aan de bezoekers van uw website en laat weten waarom rechtstreeks boeken het voordeligst is.


Trigger Tab: Weet u niet zeker welke tool u eerst moet gebruiken? Toon er meerdere, tegelijkertijd, met onze Trigger Tab. De tools naar uw keuze worden toegevoegd aan het aanpasbare dock, dat op een elegante manier zichtbaar is aan de zijkant van uw website.


Zwevende Tab: Toon uw Unique Selling Points in onze zwevende tab, een elegante widget, die getoond kan worden op alle pagina’s van uw website. De tool biedt een ruime keuze aan mogelijkheden van simpele tekst tot rijke content.


Sticky tool: Wilt u het simpel houden? Voeg de sticky bar toe aan de footer van de pagina om uw 3 Unique Selling Points en een boeking button weer te geven.


Targeting

Daarnaast kunnen bedrijven nog kiezen uit verschillende targeting methoden. Zo kun je bezoekers vanuit bepaalde websites een specifieke aanbieding doen, bezoekers die terugkeren met een voucher over de drempel helpen, bezoekers die lang op de website verblijven een extra prikkel geven te boeken of bezoekers uit bepaalde landen of regio’s stimuleren te boeken. Verder kun je bezoekers in real time meldingen sturen over een bepaald evenement rond een ingevulde boekingsdatum. Daarmee kun je vroegboekers sneller over de streep trekken. Ook kun je zakelijke gasten een bericht sturen over vergaderruimtes of een stelletje een aanbieding doen voor een romantisch drankje op het terras als ze rechtstreeks boeken. Verder bied de software uitgebreide testmogelijkheden om bijvoorbeeld twee proposities te testen.

Link: http://www.hotelchamp.com/
Trefwoorden: marketing, boekingen, hotels, conversie, software

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...