Geplaatst op: 27-07-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Jurriaan de Mol verruilt RBT KAN voor NBTC Holland Marketing

Jurriaan de Mol verruilt RBT KAN voor NBTC Holland Marketing

Jurriaan de Mol verlaat na 13 jaar het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen om een

nieuwe functie te aanvaarden bij NBTC Holland Marketing. De Mol (1959) is (mede) verantwoordelijk geweest voor de oprichting van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN) in 2003.


Alvorens hij bij RBT KAN aan de slag ging, was Jurriaan de Mol werkzaam bij onder meer VVV Rotterdam, KLM, Golden Tulip Hotels en Den Haag Marketing. Ook is hij verantwoordelijk voor de oprichting van de Liberation Route Europe, een route die verschillende gedenkplaatsen uit de Tweede Wereldoorlog in Europa aan elkaar verbindt. De Mol en zijn team zijn verder verantwoordelijk voor de campagne Made in Arnhem, het Convention Bureau Gelderland, Spannendegeschiedenis.nl en de campagne Gelderland levert je mooie streken. In 2015 richtte RBT KAN de business unit Visit Veluwe op om zo de toeristische marketing van de Veluwe vorm te geven.


Het (inter)nationale werkveld en de marketingstrategie HollandCity hebben hem enthousiast gemaakt om zijn loopbaan te vervolgen bij NBTC. Jurriaan de Mol: "NBTC heeft als doel het optimale effect van internationaal toerisme voor Nederland te realiseren. Dat kan alleen door met een groot aantal partners de bestemming Holland nog steviger op de kaart te zetten en met deze partners een duurzame relatie aan te gaan en te onderhouden. Voor dat laatste ga ik me samen met het team voor 100 procent inzetten.”

Algemeen directeur Jos Vranken: "Ik ben verheugd over de aanstelling van Jurriaan. Zijn grote en gevarieerde kennis en ervaring met betrekking tot de sector, het (inter)nationale publiek-private werkveld en destinatiemarketing in combinatie met zijn gedrevenheid, resultaatgerichtheid en bovenal bewezen en aantoonbare effectiviteit, zijn van grote waarde voor de bestemming ‘Holland’, onze partners en organisatie. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking en de wijze waarop hij de samenwerkingsrelaties met (inter)nationale partners op- en uitbouwt.”

RBT KAN is trots op wat Jurriaan de Mol voor de regio Arnhem Nijmegen en de Veluwe heeft gerealiseerd.

Zijn grote gevarieerde kennis en ervaring, zijn gedrevenheid in een (inter)nationaal publiek privaat

werkveld had een stimulerende en positieve werking op de vrijetijdseconomie in Gelderland.


Per 17 oktober start Jurriaan de Mol in de functie van directeur Business Development & Operations bij

NBTC Holland Marketing.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, holland, veluwe, arnhem, nijmegen

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Exclusief voor leden
ACMI-operator Avion Express financieel hersteld van Covid-pandemie
Avion Express, een van de grootste ACMI-operators (Aircraft, Crew, Maintenance en Insurance) heeft het herstructureringsproces voltooid dat in 2021 was gestart tijdens de Covid-19-pandemie. Avion voert onder meer ook opdrachten uit voor Air France-KLM groep en touroperator TUI.
29/03/24
Dutch Health Week haalt veel zorg en gezondheidszoekers naar Utrecht
Domstad Utrecht is vol met vak- én gewone bezoekers tijdens Dutch Health Week. Deze is van zondag 7 tot en met zondag 14 april, een week lang als ‘Utrecht, Heart of Health’. Hier zit een brede samenwerking achter voor destintatiemanagement van Utrecht.
27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...