Geplaatst op: 14-04-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Gelderland lanceert nieuwe imagocampagne

Gelderland lanceert nieuwe imagocampagne
Gelderland gaat in een nieuwe imagocampagne telkens één Gelders icoon in de spotlight zetten. Deze campagne heeft als naam De Gelderse streken – wat een verhaal meegekregen en borduurt hiermee verder op de succesvolle campagne Gelderse streken. Achtereenvolgens komen Romeinen, Kastelen, Hanzesteden, Tweede Wereldoorlog en de Veluwe aan de beurt.

De nieuwe imagocampagne wordt geïnitieerd door het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN), het Nederlands Openluchtmuseum en Erfgoed Gelderland. Die campagne geeft aan de ene kant een beeld van de historie maar zet tegelijkertijd ook aan om van het toeristisch product anno nu te genieten. Zo wordt het cultuurhistorisch erfgoed verbonden met activiteiten van toeristische bedrijven en evenementenorganisatoren.

1e campagne: Romeinen in de Gelderse streken
Hanneline Oosting, adjunct directeur van RBT KAN: "Tweeduizend jaar geleden bouwden de Romeinen hier de stad Noviomagum, het huidige Nijmegen. Nijmegen werd dankzij zijn gunstige ligging een uitvalsbasis voor de Romeinse legers die nog verder naar het noorden wilden oprukken. Bij Ermelo zijn restanten van een marskamp gevonden en het beeld op de Ermelose heide herinnert aan die tocht. Je kunt daar nu in de voetsporen treden van de Romeinen en de speciale marskamp wandelroute lopen! Onderweg geniet je van het mooie landschap. De wandeltocht is een mooie training voor een van de vele wandeltochten die deze tijd in de Gelderse streken worden gehouden. Vaak geënt op de rijke historie van stad en streek. Doe mee en geniet!”.



Posters, flyers, evenementen en online advertenties
VVV’s en toeristische accommodaties hebben eind maart een poster plus een flinke hoeveelheid flyers, inclusief evenementen in het teken van ‘Romeinen’ gekregen die de toerist op het erfgoed van de Romeinen attenderen. RBT KAN heeft ook een scala aan online advertenties en presentaties rondom dit thema gebouwd die vanaf vandaag worden geplaatst. Niet alleen voor de Nederlandse consument maar ook voor de Duitser en de Vlaming. Opdat dit icoon van de Gelderse geschiedenis duidelijk op het netvlies van het publiek wordt gezet. Bovendien is zorgvuldig gelet op aansluiting bij andere reeds jaren lopende marketingcampagnes voor het Gelderse toeristisch product.

Nog meer iconen
Begin mei is de volgende icoon aan de beurt. Dan zullen de activiteiten worden gericht op het thema ´Kastelen´. Hanneline Oosting: "Ook bij de volgende icoon zullen we het publiek weer attenderen op de bijzondere combinaties van genieten van een historische locatie met moderne toepassingen waarin van dit erfgoed kan worden genoten. Denk aan overnachtingen in kasteeltorens, layar-wandelingen en fietstochten over landgoederen of kasteelfairs. Wij zijn ervan overtuigd, dat het publiek ook dit historisch erfgoed met enthousiasme zal omarmen.”

Ondersteuning
De uitvoering van de imagocampagne gebeurt dankzij ondersteuning van de Provincie Gelderland. RBT KAN, Nederlands Openluchtmuseum en Erfgoed Gelderland hebben met elkaar de kaders ervoor uitgezet.

Link: http://mijngelderland.nl/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, gelderland, imago

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...