Gelderland lanceert nieuwe imagocampagne
De nieuwe imagocampagne wordt geïnitieerd door het Regionaal
Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN), het Nederlands Openluchtmuseum
en Erfgoed Gelderland. Die campagne geeft aan de ene kant een beeld van de
historie maar zet tegelijkertijd ook aan om van het toeristisch product anno nu
te genieten. Zo wordt het cultuurhistorisch erfgoed verbonden met activiteiten
van toeristische bedrijven en evenementenorganisatoren.
1e campagne: Romeinen in de Gelderse streken
Hanneline Oosting, adjunct directeur van RBT KAN: "Tweeduizend jaar geleden
bouwden de Romeinen hier de stad Noviomagum, het huidige Nijmegen. Nijmegen
werd dankzij zijn gunstige ligging een uitvalsbasis voor de Romeinse legers die
nog verder naar het noorden wilden oprukken. Bij Ermelo zijn restanten van een marskamp
gevonden en het beeld op de Ermelose heide herinnert aan die tocht. Je kunt daar
nu in de voetsporen treden van de Romeinen en de speciale marskamp wandelroute
lopen! Onderweg geniet je van het mooie landschap. De wandeltocht is een mooie
training voor een van de vele wandeltochten die deze tijd in de Gelderse
streken worden gehouden. Vaak geënt op de rijke historie van stad en streek.
Doe mee en geniet!”.
Posters, flyers,
evenementen en online advertenties
VVV’s en toeristische accommodaties hebben eind maart een poster plus een
flinke hoeveelheid flyers, inclusief evenementen in het teken van
‘Romeinen’ gekregen die de toerist op
het erfgoed van de Romeinen attenderen. RBT KAN heeft ook een scala aan online
advertenties en presentaties rondom dit thema gebouwd die vanaf vandaag worden
geplaatst. Niet alleen voor de Nederlandse consument maar ook voor de Duitser
en de Vlaming. Opdat dit icoon van de Gelderse geschiedenis duidelijk op het
netvlies van het publiek wordt gezet. Bovendien is zorgvuldig gelet op
aansluiting bij andere reeds jaren lopende marketingcampagnes voor het Gelderse
toeristisch product.
Nog meer iconen
Begin mei is de volgende icoon aan de beurt. Dan zullen de activiteiten worden
gericht op het thema ´Kastelen´. Hanneline Oosting: "Ook bij de volgende icoon
zullen we het publiek weer attenderen op de bijzondere combinaties van genieten
van een historische locatie met moderne toepassingen waarin van dit erfgoed kan
worden genoten. Denk aan overnachtingen in kasteeltorens, layar-wandelingen en
fietstochten over landgoederen of kasteelfairs. Wij zijn ervan overtuigd, dat
het publiek ook dit historisch erfgoed met enthousiasme zal omarmen.”
Ondersteuning
De uitvoering van de imagocampagne gebeurt dankzij ondersteuning van de
Provincie Gelderland. RBT KAN, Nederlands Openluchtmuseum en Erfgoed Gelderland
hebben met elkaar de kaders ervoor uitgezet.