Geplaatst op: 05-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

TUI stapt in groeimarkt vakantiehuizen

TUI stapt in groeimarkt vakantiehuizen

De markt voor vakantiehuizen en –appartementen groeit en de vraag naar vakantieverblijven in het Westelijk Middellandse Zee gebied is groter dan ooit deze zomer, meldt touroperator TUI. Daarom lanceert TUI een nieuw internationaal vakantiehuisportal: TUIvillas.com. Het aanbod op deze site bestaat uit ongeveer 280.000 woningen en appartementen van particuliere eigenaren, lokale agenten en touroperators in 70 landen wereldwijd. De kennis van deze markt komt van Atraveo.


Arjan Kers, general manager van TUI Nederland: "De vakantiehuizen en –appartementen-markt is zeer

divers en voor de consument soms onoverzichtelijk. Wij zijn daarom blij dat we met het vakantiehuisportaal TUIvillas.com binnen onze internationale groep, dit aanbod kunnen lanceren binnen een vertrouwde merkomgeving. Het verbreedt ons aanbod voor de Nederlandse reiziger, wat goed inspeelt op de veranderde vakantiewensen. Zeker deze zomer zien wij veel vraag naar bestemmingen rondom het westelijke deel van de Middellandse Zee, waar juist TUIvillas.com sterk vertegenwoordigd is. Deze vakantiewoningen, in combinatie met ons uitgebreide vluchtaanbod geven de consumenten ook mogelijkheden voor modulaire vakanties, naast onze pakketreizen.”

"Inspelen op de veranderende vakantiewensen"


Van low cost tot kasteel
TUIvillas.com heeft een breed aanbod vakantiehuizen en –appartementen voor gezinnen, koppels in alle leeftijden, mensen met huisdieren en vriendengroepen. Van low-cost stadsappartementen in Berlijn tot luxe villa's in Zuid-Frankrijk. Ook zijn er bijzondere accommodaties zoals windmolens in Duitsland, vuurtorens in Kroatië en middeleeuwse kastelen in Italië. Alleen vakantiehuizen die helemaal voldoen aan de kwaliteits- en service-eisen én positief worden beoordeeld door klanten, worden op de site aangeduid als ‘TUI Villa’. Ongeveer 30.000 vakantiewoningen voldoen aan deze standaard en hebben het label ‘TUI Villa’.


Ontwikkeld met atraveo
TUIvillas.com is ontwikkeld in samenwerking met vakantiehuisspecialist atraveo, onderdeel van de TUI Group, en online in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, België, Denemarken en Zweden. In de andere Europese landen wordt de site in de komende tijd ook gelanceerd.

Een van de villa's in Tirol.

Trefwoorden: vakantiehuis, low cost, deeleconomie, vakantieverblijf, marketing

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...