Geplaatst op: 07-03-2016

NBTC samen met Expedia in duurzame ontwikkeling van Nederlands toerisme

NBTC samen met Expedia in duurzame ontwikkeling van Nederlands toerisme
Luca Romozzi (Expedia Media Solutions) en Jos Vranken (NBTC Holland Marketing)
Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC Holland Marketing en Luca Romozzi, Sales Director van Expedia Media Solutions, tekenden deze week een driejarig samenwerkingscontract voor het wereldwijd promoten van Nederland. Speerpunt van de samenwerking is er gezamenlijk voor zorgen dat de internationale bezoekers zich in toenemende mate spreiden in tijd en ruimte.


Met oog op het feit dat het aantal toeristen in Nederland tegen 2020 de 16 miljoen zal passeren heeft NBTC een strategie ontwikkeld om internationale bezoekers in toenemende mate verspreid over het hele jaar en/of naar minder bekende plekken van Nederland te leiden. Op deze wijze wil NBTC een duurzaam toeristische ontwikkeling realiseren. De gezamenlijke promotie, gebaseerd op NBTC’s voorstelling van Nederland als een stad met verschillende districten en metro/verhaallijnen (HollandCity), concentreert zich met name op het informeren van potentiële nieuwe en herhaalbezoekers over de compactheid, het reisgemak en de toegankelijkheid van Nederland.

HollandCity


Regionale spreiding ter versterking van regionale economie

Jos Vranken, NBTC: "Wij zijn blij met de langdurige samenwerking en het wederzijds begrip dat we met Expedia hebben. Een van de speerpunten van onze HollandCity-strategie is de stimulering van regionale spreiding ter versterking van de regionale economie. Deze samenwerking levert hier onder andere een bijdrage aan. Daarnaast kunnen we, door nauw samen te werken met de Lodging Partner Services-tak van Expedia, er ook voor zorgen dat producten in de minder bekende delen van ons land worden gecontracteerd, waardoor we voldoende aanbod hebben om aan de vraag die de gezamenlijke campagne zal creëren te voldoen. Gezamenlijk promoten we zo onze HollandCity-boodschap wereldwijd.”


Inspirerende samenwerking

"Wij zijn enthousiast dat wij onze langdurige samenwerking met NBTC kunnen voortzetten. Het werk dat uit deze samenwerking is voortgekomen heeft al eerder prijzen gewonnen en wordt door de reis- en digitale sector hoog gewaardeerd,” zegt Noah Tratt, Global Senior Vice President van Expedia Media Solutions. "Samen zullen we de lat steeds hoger blijven leggen met creatieve campagnes en inspirerende marketingoplossingen die reizigers uit alle hoeken van de wereld motiveren om alles wat Nederland te bieden heeft te ontdekken.”

Trefwoorden: inkomend toerisme, marketing, spreiding

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...