Geplaatst op: 03-02-2016

Binnenstad centraal bij Nationaal Congres Citymarketing

Binnenstad centraal bij Nationaal Congres Citymarketing
Maandag 6 juni 2016 vindt in het stadshuis van Arnhem de negende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). De herontwikkeling van de binnensteden staat centraal. De veranderingen zijn grootschalig, van het omvallen van de V&D tot en met het succes van de Markthal in Rotterdam. De citymarketeer is vaak een verbindende schakel in deze processen, meent de organisatie.

Binnenstad aanjager van citymarketing
De 9e editie van het NCC heeft als thema ‘Binnenstad aanjager van citymarketing’. Er gebeurt momenteel veel in binnensteden, heel veel. Na het vertrek van De Bijenkorf uit onder andere Arnhem en Enschede, hebben ook het faillissement van de V&D en de schoenwinkels van Macintosh binnensteden redelijk op z’n kop gezet. Aan de andere kant zien we de positieve effecten van het groeiende aantal vestigingen van de Primark en de komst van de markthallen in Rotterdam en Amsterdam. De herontwikkeling van panden en gebieden in de binnensteden staat hoog op de agenda, evenals de aanpak van winkelleegstand. Als verbinder tussen de vele betrokken partijen, zoals de gemeente, binnenstadsmanagement, ontwikkelaars, eigenaren van panden, huurders en investeerders, is de citymarketeer nauw bij deze processen betrokken en kan er ook invloed op uitoefenen.

Op NCC16 komen beide werelden samen. Visionaire sprekers over de toekomst van de binnenstad en meer ‘facts & figures’ gedreven vakexperts passeren de revue op #NCC16 met als doel om citymarketeers te informeren en te inspireren.

ArnhemHanze- en winkelstad
Arnhem, de hoofdstad van de provincie Gelderland, is dit jaar gastgemeente van de 9e editie van NCC. Arnhem, de 15e stad van Nederland, behoort tot de grootste winkelsteden van Nederland. De binnenstad van de oude Hanzestad Arnhem is een mix van verleden en heden, waar het stadhuis een mooi voorbeeld van is. Sinds 1830 dient het historische Duivelshuis als het Arnhemse stadhuis. Omdat de stad in de 20ste eeuw bleef groeien, werd er in de jaren negentig een modern complex aan het oude Duivelshuis gebouwd, wat sindsdien samen het stadshuis vormt.
Link: www.nationaalcongrescitymarketing.nl

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH





    ||| Nieuws |||

    17/02/25
    Een interactief avontuur vol chocolade en techniek: The Chocolate Factory
    Brabant krijgt er een innovatieve, interactieve attractie bij waar bezoekers zelf chocolade kunnen verwerken: The Chocolate Factory. Dat is een unieke attractie in Nederland, combineert de magie van chocolade met technologische innovaties.
    17/02/25
    Living Lab voor toekomstbestendig Brabant
    Zes grote onderwijsinstellingen, waaronder Avans, Yonder, Yuverta, De Rooi Pannen, Tilburg University en Breda University of Applied Sciences (BUas), hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend met Van Gogh Homeland. Tegelijkertijd werd Bert Smit benoemd tot bijzonder lector Van Gogh Homeland.
    17/02/25
    Exclusief voor leden
    CNV int ruim 1,4 miljoen euro aan nabetalingen voor uitzendkrachten
    Vakbond CNV opent vandaag een meldpunt, waar uitzendkrachten met vragen terecht kunnen over nabetali...
    17/02/25
    Waarom steeds meer mensen kiezen voor een bromfiets in de stad
    Misschien is het je al eens een keer opgevallen. De bromfiets wint vandaag de dag steeds meer terrei...
    16/02/25
    Exclusief voor leden
    Europese luchthavens verwelkomen meer passagiers dan voor de pandemie
    In 2024 hebben Europese luchthavens voor het eerst sinds de pandemie meer passagiers verwelkomd dan in 2019. Voor 2025 verwacht ACI EUROPE een verdere groei van 4% in passagiersverkeer, ondanks economische onzekerheden en geopolitieke spanningen.
    16/02/25
    Exclusief voor leden
    Veel Nederlanders naar Denemarken op vakantie
    Denemarken heeft weer een topjaar achter de rug. Nederlandse toeristen hadden daar een belangrijk aandeel in.
    16/02/25
    Exclusief voor leden
    ING verwacht een beter jaar voor de horeca
    De vooruitzichten voor de horeca voor 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 3%, gematigd positief. Dat verwacht ING maar er zijn ook uitdagingen.
    16/02/25
    Intensievere samenwerking Bureau Toerisme Laag Holland en VVV's
    Het Bureau Toerisme Laag Holland en de VVV’s van Edam-Volendam, Waterland en Purmerend gaan intensiever samenwerken.

    ||| Agenda |||

    11/03/25
    11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
    Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
    24/03/25
    24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    25/06/25
    25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
    Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...