Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 25-11-2015
Auteur: Marc Gerlings

Heineken Experience verdubbelt bezoekersaantal in vijf jaar

Heineken Experience verdubbelt bezoekersaantal in vijf jaar

De Heineken Experience ontving gistermiddag zijn 800.000ste bezoeker in 2015. Het recordaantal van 800.000 bezoekers voor deze experience is eerder dan ooit gebroken. In 2009 ontving de Heineken Experience nog 365.000 bezoekers, een zeer ruime verdubbeling binnen 5 jaar. Door deze groei is de Heineken Experience de meest bezochte toeristische attractie van Amsterdam.

Het merendeel van de bezoekers komt uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Brazilië en Spanje.


Pampering winnaar
De 800.000ste bezoeker, Jeanette Schreuders, uit Melbourne, Australië, ontving uit handen van manager Dirk Lubbers, een aantal prijzen. Zij zal met de koets met paarden worden vervoerd naar Hotel de L'Europe voor een drankje in Freddy's bar, waarna er een diner plaatsvindt bij tweesterren restaurant Bord d'Eau.


Oude brouwerij
De Heineken Experience is gevestigd in de voormalige brouwerij van HEINEKEN in het centrum van Amsterdam. Het gebouw is een nationaal monument en onderdeel van de European Route of Industrial Heritage. In 1988 werd er voor het laatst bier gebrouwen op deze locatie. Het gebouw werd compleet gerenoveerd en omgebouwd tot de Heineken Experience, die in 2001 de deuren opende.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Trefwoorden: Amsterdam, attractie, Heineken

CELTH



||| Nieuws |||

03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
26/05/25
24-uurs achtbaanmarathon brengt € 71.896 op voor goede doel
Op zaterdag 24 mei en zondag 25 mei vond in Attractiepark Toverland de Troy Coaster Challenge plaats. Tijdens deze challenge stapten 24 strijders in de houten achtbaan Troy om 24 uur lang ritjes te maken voor het goede doel: Stichting Jade.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
19/05/25
Wisselend beeld Gelders dagbezoek in meivakantie
In de meivakantie hebben attracties op de Veluwe, in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen meer bezoek ontvangen dan een jaar eerder. Het was wel rustiger in de binnensteden en in de natuur. Er waren meer bezoekers uit andere regio’s.
19/05/25
Efteling presenteert 'Prinses op de Erwt' met donkere huidskleur
De Efteling heeft met ‘De Prinses op de Erwt’ haar nieuwste sprookje gepresenteerd. De prinses heeft voor het eerst een donkere huidskleur. Volgens lector storytelling Moniek Hover van de Breda University of Applied Sciences past een dergelijke verandering prima bij het fenomeen sprookje.
13/05/25
Keukenhof kijkt terug op een stralend seizoen
Ruim 1,4 miljoen bezoekers vanuit de hele wereld brachten een bezoek aan de keukenhof en beoordeelden het bezoek met een 8,7.
08/05/25
Elektrische Efteling-stoomtrein rijdt eerste rondje
Na een jaar in Engeland te zijn geweest voor een onzichtbare metamorfose reed Aagje haar eerste rondje met een elektrische aandrijving.