Geplaatst op: 13-11-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Brabant wil ontwikkeling toerisme versnellen

Brabant wil ontwikkeling toerisme versnellen

De provincie Noord-Brabant stelt € 450.000 beschikbaar aan VisitBrabant om de Brabantse vrijetijdseconomie sneller en intensiever te ontwikkelen. De impuls wordt besteed aan onder andere een internationale website, de voorbereiding van een Brabantcampagne en meer aandacht voor de zakelijke markt.


Zoals het bestuursakkoord 2015-2019 ‘Beweging in Brabant’ al aangaf, biedt de Brabantse vrijetijdseconomie volop kansen. VisitBrabant is op de goede weg om de beoogde resultaten te behalen. Omdat de markt zich continu ontwikkelt, doen zich steeds nieuwe kansen voor. Ook vergt het in beweging brengen van de sector veel tijd. Vijf kansrijke projecten vragen daarom om een extra investering.



"Brabant heeft veel moois te bieden, aan bezoekers en binnen- en buitenland. Dat gaan we met deze projecten in nog bredere kring vertellen. Zodat meer mensen hier naar toe komen, die er ook nog eens een paar dagen aan vastplakken."



Bert Pauli, gedeputeerde Economie en Internationalisering



Brabantcampagne

Zo bereidt VisitBrabant samen met partners een (inter)nationale Brabantcampagne voor en wordt de haalbaarheid van een loyaliteitsprogramma onderzocht. Daarnaast krijgt het project ‘Ask a local’ een impuls, zodat nog meer Brabantse ambassadeurs bezoekers zullen tippen over de meest bijzondere plekken in Brabant. Ook gaat VisitBrabant samen met partners de zakelijke markt bewerken om zo meer congressen en conferenties naar Brabant te halen. Tot slot kan de leisuresector extra ondersteuning gebruiken bij de gewenste internationaliseringsslag. Deze projecten geven invulling aan het bestuursakkoord, waarin groei van de zakelijke markt en het betrekken van jongeren als speerpunten staan genoemd


Nu al resultaten

De marketingorganisatie voor de Brabantse vrijetijdssector werd in 2014 opgericht. Het eerste jaar timmerde de organisatie al flink aan de weg met een uitgebreide website voor bezoekers en een trouwe social community als resultaat. Daarnaast zijn inmiddels meer dan 8.000 ondernemers aangesloten en biedt VisitBrabant een uitgebreid kennisprogramma. Ook blijken de bezoekersaantallen van de Van Gogh locaties nu al te zijn verdubbeld ten opzichte van voorgaande jaren. Deze resultaten dragen bij aan het doel: meer bezoekers van verder weg, die langer blijven en meer besteden, waardoor de werkgelegenheid in de vrijetijdssector en andere sectoren toeneemt


Groeimarkt

De vrijetijdseconomie is een enorme groeimarkt. Er liggen kansen om meer bezoekers naar Brabant te trekken. Deze kansen zijn beter te benutten als ondernemers, maatschappelijke organisaties en overheden in Brabant samenwerken. Binnen de vrijetijdssector zelf, maar ook met andere sectoren waarvoor de vrijetijdseconomie als etalage kan dienen. Denk bijvoorbeeld aan cultuur, agrofood, natuur, sport en de maakindustrie. Om deze beweging te stimuleren, is VisitBrabant opgericht.

Topics:Marketing
Trefwoorden: noord-brabant, marketing, vvv

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
Exclusief voor leden
Boekingstrends meivakantie
Met de meivakantie aanstaande komen diverse touroperators met hun boekingstrends. TUI Nederland ziet 10% meer reizigers tijdens de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. De VakantieDiscounter ziet een grote belangstelling voor een all-inclusive naar Turkije.
17/04/24
Exclusief voor leden
Erfgoeddag met thema 'Thuis'
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
17/04/24
ANVR pleit voor flexibiliteit rondom schoolvakanties
De ANVR pleit voor meer flexibiliteit rondom schoolvakanties. Hiermee wordt vakantiedrukte beter gespreid op wegen en luchthavens, maar ook op de bestemmingen zelf, meent ANVR. Frank Oostdam reageert op het gemaakte position paper over de gewenste flexbiliteit.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...