Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-10-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Blogger Mirre fietst 5.000 kilometer door Gelderland

Blogger Mirre fietst 5.000 kilometer door Gelderland
Blogger Mirre is op 8 oktober in Nijmegen feestelijk onthaald na haar fietstocht van 5.000 kilometer door de Gelderse streken. In 100 dagen fietste Mirre door de Veluwe, regio Arnhem Nijmegen, Rivierenland en Achterhoek. Onderweg heeft ze evenementen bezocht, inwoners ontmoet, gegeten in honderden restaurants en iedere dag op een ander bed geslapen. Mirre schreef iedere dag een blog op 5000kmgeldersestreken.nl, deed verslag via Facebook, Twitter en Instagram (#5000kmgld) en was zelfs af en toe live te volgen vanaf haar fiets.


5000 km door de Gelderse streken

Mirre fietste vanaf 1 juli iedere dag ongeveer 50 kilometer door de Gelderse streken. Via de website en via social media (#5000kmgld) zijn honderden tips binnengekomen van inwoners. Iedere dag plaatste Mirre een blog over wat ze die dag had beleefd. Mirre heeft in die 100 dagen onder andere mogen slapen in een helikopter, was als VIP aanwezig bij de Zwarte Cross en mocht de apen voeren bij de Apenheul. De verhalen, foto’s en video’s die Mirre tijdens haar tocht door de Gelderse streken heeft verzameld zijn te lezen in haar reisverslag op 5000kmgeldersestreken.nl. "We zijn ontzettend trots op Mirre die de échte Gelderse streken op een vernieuwende manier in beeld heeft gebracht”, zegt Hanneline Oosting van Toerisme Gelderland.


Mirre geselecteerd uit 900 sollicitaties

Vanaf mei kon iedere fietsliefhebber uit Nederland solliciteren op ‘de beste vakantiebaan van Nederland’. Bijna 20.000 mensen bezochten de inschrijvingswebsite waarvan er 900 daadwerkelijk solliciteerden. Na een selectiedag op de Posbank met de top 12 kwam Mirre (29, Groningen) als winnaar uit de bus. "Gelderland is een prachtige fietsprovincie en dat ik het voorrecht heb gehad om elke uithoek te leren kennen is echt een cadeautje”, aldus Mirre nadat ze was gefinisht in Nijmegen.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, social media, bloggers, gelderland

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...