Geplaatst op: 21-07-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Club Med en Thomas Cook lanceren een nieuw strategisch partnership

Club Med en Thomas Cook lanceren een nieuw strategisch partnership
Thomas Cook en Club met hebben vandaag een strategisch partnership gesloten. Ze gaan samen de Europese markt bewerken en willen de best gewaardeerde reisorganisatie van Europa worden. De verkoop van Club Med reizen via Thomas Cook kanalen moet in 2018 met 60% groeien naar 100 miljoen euro. In Nederland worden Club Med producten aan Neckermann toegevoegd.


Peter Fankhauser, CEO van de Thomas Cook Groep en Henri Giscard d'Estaing, bestuursvoorzitter en CEO van Club Méditerranée (Club Med) hebben vandaag een 3-jaren plan voor een strategisch partnership gelanceerd waarmee zij de best gewaardeerde reisorganisatie binnen Europa willen worden. Met dit plan wordt de huidige samenwerking tussen beide reisbedrijven verder verstevigd.



"Ik ben zeer verheugd over deze nieuwe samenwerking die de inmiddels jarenlange, vruchtbare samenwerking in Frankrijk verder versterkt. Het richt zich op het genereren van groei binnen de Europese landen waar Thomas Cook gevestigd is en creëert een duidelijke kans voor beide reisbedrijven”


Club Méditerranée Bestuursvoorzitter en CEO Henri Giscard d'Estaing



Club Med wil sterk groeien

De samenwerking is gebaseerd op de huidige Club Med relatie met Thomas Cook in Frankrijk en richt zich op een gezamenlijke verkoopdoelstelling van 100 miljoen euro via Thomas Cook kanalen die in 2018 gerealiseerd moet zijn. De verwachting is dat 60% groei ontstaat door het aantrekken van nieuwe klanten uit de volgende landen; Engeland, Duitsland, Finland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Rusland, België, Nederland, Polen, Tsjechië en Hongarije. Club Med verwacht vooral daar een sterke groei omdat Thomas Cook in al deze landen eigen kantoren en/of diverse eigen verkooppunten heeft.


Thomas Cook krijgt beschikking over luxe all-inclusive vakanties

Thomas Cook kan profiteren van de bekendheid van het aantrekkelijke Club Med merk en kan, als gevolg van deze strategische samenwerking haar klanten nieuwe, luxe all-inclusive vakanties op meerdere bestemmingen aanbieden. Elk land waar dit partnership actief wordt heeft twee belangrijke doelstellingen: het toevoegen van de Club Med product aan het bestaande aanbod en zorgen voor vluchtmogelijkheden naar die bestemmingen, indien nog niet reeds aangeboden. In Nederland zal dit onder het Thomas Cook merk Neckermann reizen worden aangeboden. Beide partners zullen, om dit te bevorderen diverse gezamenlijke marketing initiatieven ondernemen in de verschillende landen.


Over Thomas Cook Nederland

Thomas Cook is één van de grootste reisorganisaties in Nederland. Tot de organisatie behoren de touroperators Neckermann en Vrij Uit. Jaarlijks verzorgt Thomas Cook Nederland voor ruim 1 miljoen Nederlanders de vakantie. In totaal werken er zo'n 285 medewerkers bij Thomas Cook. Thomas Cook Nederland is onderdeel van Thomas Cook Group plc. die met een omzet van ruim 12 miljard euro, beursgenoteerd is in Londen. Ieder jaar kiezen meer dan 22 miljoen mensen ervoor om met Thomas Cook Group plc. te reizen.


Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen



Trefwoorden: reisbranche, marketing, verkoop, all inclusive

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...