Geplaatst op: 01-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

RBT Heuvelrug en Vallei van start

RBT Heuvelrug en Vallei van start
Vorige week is het nieuwe Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei officieel van start gegaan. Tijdens een bijeenkomst met ruim honderd beleidsmakers en ondernemers uit de hele regio presenteerde de nieuwe organisatie haar plannen.

Het nieuwe RBT wil zich vanuit een breed platform van belanghebbenden ontwikkelen tot het ‘shared service center’ voor de gebiedsmarketing van de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei. Het nieuwe RBT is de centrale marketing- en promotieorganisatie voor zeven gemeentes op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei: Renswoude, Rhenen, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist.

Lees hier het interview met directeur Michiel van der Schaaf in Recreatie & Toerisme.

Organisatie wil draagvlak creëren onder ondernemers
De organisatie is de spil in een actief netwerk in de regio dat zorgt voor een jaarlijkse toegevoegde waarde van ruim 325 miljoen euro en ruim 15.000 mensen werk biedt. Recreatie en toerisme zijn hiermee economisch van groot belang voor de Utrechtse Heuvelrug en de Gelderse Vallei en zorgen bovendien voor een beter voorzieningenniveau. Om de sector succesvol verder te kunnen ontwikkelen is behoefte aan een professionele regionale partij die zorgt voor samenhang en verbinding. RBT-voorzitter Roy Pamboer bevestigt dit: "Eén van de uitdagingen waar het RBT voor staat, is het aanhaken van ondernemers en andere lokale organisaties in zeven gemeenten. Het is belangrijk dat er breed draagvlak ontstaat voor de nieuwe organisatie. Gelukkig hebben we gemerkt dat veel partijen enthousiast zijn. We hebben er dan ook vertrouwen in dat samenwerking op regionaal niveau snel vorm krijgt en het RBT initiatieven op lokaal niveau verder brengt. Een win-winsituatie.”

Nieuwe toeristische infrastructuur
Directeur Michiel van der Schaaf wil de bestedingen in de regio verhogen en het imago verder versterken. "We zetten daarom in op online marketing, vernieuwing van de toeristische infrastructuur en bundeling van al het losse aanbod tot een geïntegreerd totaalproduct.” De komende maanden wordt onder andere een start gemaakt met verdere vergroting van het netwerk, het inrichten van informatiepunten op plekken waar mensen zijn, bouwen van nieuwe websites en het bundelen van de winter-evenementen in de regio.

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door NRIT Media Vrijetijdsplaform.
Steun onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen.


Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regio, utrecht

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Exclusief voor leden
ACMI-operator Avion Express financieel hersteld van Covid-pandemie
Avion Express, een van de grootste ACMI-operators (Aircraft, Crew, Maintenance en Insurance) heeft het herstructureringsproces voltooid dat in 2021 was gestart tijdens de Covid-19-pandemie. Avion voert onder meer ook opdrachten uit voor Air France-KLM groep en touroperator TUI.
29/03/24
Dutch Health Week haalt veel zorg en gezondheidszoekers naar Utrecht
Domstad Utrecht is vol met vak- én gewone bezoekers tijdens Dutch Health Week. Deze is van zondag 7 tot en met zondag 14 april, een week lang als ‘Utrecht, Heart of Health’. Hier zit een brede samenwerking achter voor destintatiemanagement van Utrecht.
27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...