Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-05-2015
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam verbindt naam aan Floriade 2022 in Almere

Amsterdam verbindt naam aan Floriade 2022 in Almere
Amsterdam verbindt direct zijn naam aan de opzet van de Floriade in Almere. De combinatie Amsterdam Almere ziet kansen in samenwerking op diverse economische gebieden. Amsterdam is ook een toeristische metropool en dat kan helpen aan extra bezoek voor de Floriade. De gemeente Amsterdam noemt dit niet als direct argument in de verbinding.

Floriade 2022 Growing Green Cities - Amsterdam Almere is nu de complete naam. De verbinding van Amsterdam aan de Floriade zal ook tot uiting komen in het logo, dat zal worden gebruikt voor het internationale netwerk van de Floriade 2022. Het logo is ontworpen door het communicatiebureau KesselsKramer.

Toekomstbestendige steden
De thematiek van de Floriade 2022, Growing Green Cities, sluit aan bij de vraagstukken die in toekomstbestendige metropolen aan de orde zijn en komen. Amsterdam ziet kansen in samenwerkingen op het gebied van duurzaamheid, economie, kennisontwikkeling, marketing, logistiek, internationale bekendheid van de regio en jonge innovatieve projecten. Door deze mogelijkheden te benutten kunnen Amsterdam en Almere samen de Floriade 2022 tot een groot succes van de metropoolregio Amsterdam maken.

Almere wordt zelfvoorzienend
De ‘Floriade 2022 Growing Green Cities – Amsterdam Almere’ verbindt de innovatieve kracht van de Nederlandse tuinbouw aan de groene stad Almere. De Floriade is geen eenmalig evenement, maar helpt Almere om versneld groener te worden. Een stad die zelf voedsel en energie produceert, water zuivert, afval hergebruikt en grotendeels zelfvoorzienend zal zijn. Want de Floriade is een laboratorium en een beleving ineen, waar de pracht en kracht van bomen, bloemen en planten centraal staan. Met de Floriade krijgt Almere blijvend een prachtige nieuwe groene stadswijk en een impuls voor de hele regio.

Afbeelding: impressie van het Floriade terrein 2022 bij Almere.
Trefwoorden: evenement, attractie, marketing, regiomarketing

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
Vlonderbrug ontsluit Everdinger Waarden
De Vlonderbrug, een nieuwe voetgangersbrug over de rivier de Lek in natuurgebied de Everdinger Waarden, is feestelijk geopend. Nu kunnen recreanten en inwoners uit de omgeving weer de benen strekken op een populaire wandelroute midden in de uiterwaarden, want de Vlonderbrug vervangt de oude trekpont die enkele jaren geleden werd verwijderd.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.