Geplaatst op: 25-03-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nederlandse attractie krijgt vervolg in China

Nederlandse attractie krijgt vervolg in China
De Nederlandse attractie over de werking van het menselijk lichaam, CORPUS in Oegstgeest, krijgt in China voet aan de grond. Nog dit jaar wordt gestart met de bouw van een vestiging in Qinglong en het is de bedoeling dat ten minste tien van dergelijke educatieve attracties in China worden gebouwd.

Vandaag zullen CORPUS World Wide BV en China Development Orient Urban Development Investment Ltd daartoe een ‘Memorandum of Understanding’ ondertekenen voor de ontwikkeling van de educatieve attractie CORPUS in het toeristisch in ontwikkeling zijnde Qinglong (Beijing).

Minister-president bij ondertekening
CORPUS heeft bij de contacten veel gehad aan het 'Holland Centre', dat onlangs is opgericht om bedrijven te ondersteunen bij het zaken doen in China. De ondertekeningsceremonie zal gehouden worden in Shanghai, in aanwezigheid van Mark Rutte, minister-president van Nederland. De voorbereidingen voor de bouw van de eerste internationale CORPUS zullen beginnen voor het einde van dit jaar. De realisatie van deze educatieve attractie is een eerste stap op weg naar de bouw van ten minste tien attracties elders in China, waarmee in totaal 250 miljoen euro gemoeid kan zijn.

Ontwikkelingen in China

De samenwerking tussen CORPUS World Wide en China Development Orient in de totstandkoming van de educatieve attractie CORPUS 'reis door de mens' zal een impuls geven aan het bevorderen van bewustzijn van gezond leven en welzijn bij een groot publiek in China. Na realisatie van de eerste CORPUS in Beijing is het de ambitie om de educatieve attractie op meerdere locaties en regio's in China te ontwikkelen. Henri Remmers, President van CORPUS World Wide BV: "Een gezond leven is voor iedereen essentieel; daarbij speelt kennis een sleutelrol. Onze visie is dat bezoekers na CORPUS ‘reis door de mens’ met een andere kijk op hun lichaam naar huis teruggaan".


CORPUS World Wide

De ontwikkelingen in Beijing zijn een belangrijke doorbraak in de inspanningen van de afgelopen jaren om het unieke concept van CORPUS op verschillende locaties wereldwijd uit te rollen. Aangezien ‘gezondheid’ een thema is dat overal op de wereld aanpak vergt, werkt CORPUS World Wide actief samen met partijen in Noord-Amerika, Europa, Azië en het Midden-Oosten om een ​​basis te creëren voor één of meer uitvoeringen van CORPUS op basis van het origineel dat opgericht werd in Nederland.


Over CORPUS 'reis door de mens'

De educatieve attractie 'reis door de mens' werd in Nederland in 2008 geopend door toenmalig Koningin Beatrix en biedt bezoekers een unieke ervaring, door ze te laten ervaren hoe het menselijk lichaam precies werkt en hoe belangrijk Veel bewegen, Verantwoord eten en Gezond leven zijn. CORPUS is daarnaast ook de thuisbasis van het CORPUS Congress Centre, waar tal van conferenties en evenementen worden georganiseerd op het gebied van bijvoorbeeld gezondheidszorg, sport en voeding.
Trefwoorden: attracties, educatieve attracties

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...