Geplaatst op: 03-03-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Camping & Bungalowparken Overleg Twente en Twents Bureau voor Toerisme gaan samen crossmediaal promotie voeren

Camping & Bungalowparken Overleg Twente en Twents Bureau voor Toerisme gaan samen crossmediaal promotie voeren
TBT-directeur Anna Waanders en CBOT-voorzitter Alex Wassink
Het Camping & Bungalowparken Overleg Twente (CBOT) en het Twents Bureau voor Toerisme (TBT) hebben samen een uitgebreid promotieprogramma opgesteld om Twente als aantrekkelijke bestemming voor een kampeer- en bungalowvakantie in 2015 verder op de kaart te zetten.  

Op 2 maart hebben TBT-directeur Anna Waanders en CBOT-voorzitter Alex Wassink de samenwerking bekrachtigd. En met elkaar met een toast uitgebracht op het nieuwe toeristische seizoen dat traditioneel over een maand, met Pasen, van start gaat.  

Crossmediaal promotieprogramma
‘Het Land van …’ TBT en CBOT hebben afspraken gemaakt over een crossmediaal promotieprogramma, dat het aanbod van de kampeer- en bungalowbedrijven verbindt met toeristisch Twente. Dat gebeurt op vakantiebeurzen, met redactionele reportages in enkele publiekstijdschriften en met een aantal items in het RTL4 programma ‘Het Land van …’, dat dit voorjaar in het weekend op televisie te zien zal zijn.

Het Land van....
‘Het Land van …’ is een initiatief van de ANWB met wie TBT en CBOT samen optrekken. Behalve televisieformat is ‘Het Land van …’ een digitaal platform binnen de ANWB waarmee zij hun leden inspireren met leuke dagjes uit en activiteiten in eigen land. De campings & bungalowparken hebben op dit platform een speciale themapagina ‘Thuiskomen in Twente’, die zal worden gevuld met verblijfsarrangementen en toeristische informatie over de omgeving.  

Door het grote bereik van de ANWB-media met hun website, social media en tijdschriften wordt het aanbod van de campings en bungalowparken in Twente krachtig ontsloten. Rode draad in de beleving van Twente dit voorjaar is de uitnodiging om de streek  te komen proeven. Letterlijk, bijvoorbeeld tijdens een smaakfietsroute, maar ook figuurlijk in de zin van proberen, kennismaken.  

Drukwerk met inspirerend aanbod
Het TBT versterkt  het geheel door de inzet van radio met landelijk bereik in combinatie met een drukwerk met inspirerend en actiematig aanbod, dat in een hoge oplage onder relevante doelgroepen wordt verspreid. Deelnemende bedrijven zullen met hun individuele aanbiedingen op een speciale actiesite worden ontsloten.  

Gericht op branding en activatie
De campagne is enerzijds gericht op branding (naamsbekendheid toeristisch merk Twente verstevigen), anderzijds op activatie (actief interesse wekken voor concreet aanbod). En koppelt de beleving van kansrijke activiteiten als fietsen, wandelen, landleven/culinair, wellness, paardrijden, cultuur/citylife aan gastvrij verblijf op de campings, bungalowparken, hotels en B&B’s.
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, verblijfsrecreatie, marketing, promotie, twente

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...