Geplaatst op: 13-02-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Transavia start met WhatsApp

Transavia start met WhatsApp

Transavia gaat naast social mediakanalen twitter en facebook ook WhatsApp inzetten bij de klantenservice. Het bedrijf wil alle vragen via WhatsApp binnen een uur afhandelen maar streeft naar een kortere afhandelingstijd. Op de andere social mediakanalen is de responsetijd gemiddeld minder dan 20 minuten.


WhatsApp groeide in korte tijd uit tot één van de meest gebruikte digitale communicatiemiddelen. Ons land telt inmiddels meer dan 9 miljoen gebruikers, van jong tot oud. "We willen het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om met Transavia in contact te komen. Wij zien WhatsApp als mooie aanvulling op de al bestaande mogelijkheden zoals Facebook en Twitter”, vertelt Roy Scheerder, commercieel directeur van Transavia.


Respons binnen een uur

Klanten die een reis hebben geboekt en vervolgens nog een vraag hebben over de boeking, kunnen deze ‘appen’. "Denk bijvoorbeeld aan vragen over hand- en ruimbagage-voorwaarden, online inchecken en andere diensten. Transavia reageert altijd binnen een uur. Dat is de social media-belofte die wij doen”, aldus Scheerder. Het bedrijf streeft overigens naar een nog veel kortere respons. Op Facebook en Twitter is die de laatste weken gemiddeld steeds minder dan twintig minuten geweest. "Deze al bestaande service-kanalen blijven net als het Call Centre gewoon actief. We zien WhatsApp vooral als een mooi, laagdrempelig extra alternatief voor klanten om met Transavia in contact te komen.”


De komende maanden moeten uitwijzen of deze vorm van extra service aanslaat. Dan bekijkt de luchtvaartmaatschappij of het de mogelijkheden verder uitbreidt. WhatsApp is net als WebCare en het Call Centre zeven dagen per week bereikbaar, tussen 08:00 en 22:00 uur (NL tijd). Voor het aanbieden van deze nieuwe digitale service werkt Transavia actief samen met Informaxion.


Digitale dienstverlening

Digitale dienstverlening is één van de speerpunten van het nieuwe Transavia, dat wil uitgroeien tot best betaalbare en meest toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa. Het bedrijf presenteerde daarom vorige maand een nieuwe merkidentiteit en ambitieuze doelen voor de toekomst. Daarvoor zijn deze week twintig nieuwe toestellen (737-800) besteld bij Boeing. Naast het optimaliseren van de digitale dienstverlening gaat Transavia ook verder investeren in hospitality en service.

Trefwoorden: luchtvaart, transavia, klantenservice, social media

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...