Geplaatst op: 01-12-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Cultuurdeelname in Nederland blijft hoog

Cultuurdeelname in Nederland blijft hoog
De deelname aan cultuur in Nederland behoort tot de hoogste in Europa. In 2013 hebben meer kinderen en jongeren een museum bezocht. Het publiek van meer traditionele cultuur vergrijst, maar tegelijk zijn de bezoekersaantallen van orkesten gelijk gebleven. Dat blijkt uit de jaarlijkse publicatie ‘Cultuur in Beeld’ van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Ondanks bezuinigingen meer voorstellingen Ondanks de bezuinigingen van het vorige kabinet was er in 2013 veel cultureel aanbod. Het aantal ui...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Topics:Cultuur
Trefwoorden: cultuur, podiumkunsten, musea

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 
    

||| Blogs |||

10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...
08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/09/19
Texelse Hoge Berg icoonlandschap
Tijdens Open Monumentendag afgelopen 14 september is de Texelse Hoge Berg uitgeroepen tot Icoonlands...
16/09/19
Breda gaat Cityhosts Spaanse cursus geven
Gisteren is de Vuelta in Madrid gefinished en kan Nederland zich opmaken voor de start in 2020. Start- en finishplaats Breda maakt zich daar nu al voor op en gaat Cityhosts werven die gratis Spaanse les krijgen.
16/09/19
Keep it Clean day op Camping de Lakens
Zaterdag 21 september staat Camping de Lakens in Bloemendaal geheel in het teken van de nationale ‘Keep it Clean Day’. Dit landelijke initiatief daagt alle Nederlanders uit om een dag lang al het zwerfaval op te ruimen dat ze tegenkomen.
13/09/19
Exclusief voor leden
Omzetgroei horeca zwakt af
De omzet in de horeca stijgt in 2019 naar verwachting met 2% om in 2020 af te zwakken naar een groei van 1,5%. Problematisch is dat het aanbod nog steeds groeit en de koek dus met meer bedrijven moet worden gedeeld.
13/09/19
Exclusief voor leden
Meer festivals trekken minder bezoekers
Nederland telt steeds meer festivals die minder bezoekers moeten verdelen. Wat is er in de markt aan de hand?
13/09/19
Exclusief voor leden
Rotterdam Pride maakt eerste crowdsourcing pride vlag ter wereld
Tijdens de Pride week van 22 t/m 29 september met het thema House of Colours, bouwt Rotterdam Pride ...
13/09/19
Museumjaarkaart en CJP veranderen voorwaarden stilzwijgend verlengen abonnement
Museumkaart en CJP hebben hun werkwijze aangepast nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) he...
12/09/19
Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Da...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk