Geplaatst op: 07-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Recreatiesector lanceert eigen marketingplatform Elkeplek.nl

Recreatiesector lanceert eigen marketingplatform Elkeplek.nl

Deze week is tijdens de Recreatie vakbeurs in Hardenberg het branche brede marketingplatform voor de recreatiesector Elkeplek.nl gelanceerd. Het betreft een soft-launch. Met deze lancering is een belangrijke stap gezet richting een eigen marketingplatform voor de sector dat zal gaan bijdragen aan een rendementsverbetering voor alle bedrijven.


Het initiatief voor Elkeplek.nl (nu alleen nog te bekijken via http://beta.elkeplek.nl) is ontstaan vanuit branchevereniging RECRON en wordt uitgevoerd door Recreatie Nederland BV. Deze laatste is een zelfstandige organisatie, opgericht door Jan ten Hoor (ex RECRON) en Jeroen Wilhelm (ex Funda). RECRON is toezichthouder en er zijn afspraken gemaakt over de maximale boekingsfee die Elke Plek de leden in rekening mag brengen. Tevens vloeit een deel van de omzet van Elke Plek via RECRON terug naar de sector.


Groot potentieel
Vanaf de start zijn op Elkeplek.nl ruim 2.000 recreatiebedrijven uit geheel Nederland te vinden. Deze zijn verdeeld over 6 sectoren, te weten: kampeerbedrijven, bedrijven met verhuuraccommodaties, groepsaccommodaties, buitensportbedrijven, zwembaden, sauna & wellness en dagattractie-bedrijven. "We beginnen nu met alle RECRON leden maar Elke Plek is toegankelijk voor iedere recreatieondernemer in Nederland. Juist het grote en volledige aanbod is de unieke kracht van Elkeplek.nl”, aldus Jan ten Hoor.


Boeken bij de bron
De consument kan via de site uitgebreid zoeken in het aanbod. Voor de bedrijven die dat willen worden prijzen en beschikbaarheid getoond. Hiervoor wordt gekoppeld met de belangrijkste boekingssoftwarepakketten. Zodra de consument gaat boeken, wordt rechtstreeks de boekings-pagina van het betreffende recreatiebedrijf op ElkePlek.nl getoond. "Onderzoek heeft aangetoond dat er enorm veel boekingsprocedures zijn. Wij willen dat niet tot één verplicht systeem samenvoegen omdat dat de ondernemers zou frustreren.” Zegt Jeroen Wilhelm. "Daarnaast biedt deze aanpak voor de consument meer zekerheid. Zijn boeking en eventuele betaling wordt direct gedaan bij het recreatiebedrijf waar hij gaat verblijven. Wij noemen dat Boeken bij de bron.”


Bezoekers
De eerste versie van Elke Plek is nu online en zichtbaar via http://beta.elkeplek.nl. In de komende maanden wordt de data van de recreatiebedrijven verder ingevoerd. Het gaat hierbij om foto’s en teksten. Uiteindelijk geeft Elke Plek een uniek overzicht van de gehele recreatiesector van waaruit een enorme aantrekkingskracht richting de consument zal uitgaan. Zodra de site gevuld is, start de marketingcampagne richting consument. Dit zal begin 2015 plaatsvinden.


Meer voor groepsaccommodaties
Voor de groepsaccommodaties op Elke Plek is het platform meer dan alleen een boekingswebsite. Met deze groep bedrijven uit de sector heeft Elke Plek speciale afspraken gemaakt. Naast de volwaardige aanwezigheid op Elkeplek.nl, gaat Recreatie Nederland ook specifiek voor alle groepsaccommodaties invulling geven aan de marketing.

Link: http://beta.elkeplek.nl/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, boekingen, campings, bungalowparken, boekingsplatform, recron, buitensport, zwembaden

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
14/10/21
Varkens in nood op Lisboa Airport
Claustrofobie. Je vraag er niet om. Dat heb je, of niet. En fijn is het geenszins. Hele kleine liften? Ik neem de trap wel. Al is die 10 verdiepingen hoog. Grote mensenmassa’s? Ik vermijd ze liever. - Marcel Baltus komt terecht in terminal 2 van Lisbon Airport en krijgt veel waardering voor Schiphol.
20/09/21
New opportunities arise
New opportunities arise
20/09/21 · · Roland Kleve | Lees meer
This edition, with many in-depth articles, highlights the past corona period (what hit us?) but also looks ahead and focuses on new opportunities for our ‘new normal’. Here is an assembly of passioned articles written by our lecturers, students and industry partners.
16/07/21
Van duurzaam herstel naar  een duurzame sector
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldt (21 mei jl.) “wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week”. Het herstel van de gastvrijheidssector lijkt daarmee met de toenemende vaccinatiegraad ingezet. Maar of er ook daadwerkelijk sprake is van een duurzaam herstel, dat is maar de vraag ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/11/21
Het verhaal van Holwerd op de Arriva bus
Veel partijen acteren op het toneel van gastheerschap en communicatie voor een destinatie. Dat zette busmaatschappij Arriva aan het denken hoe je dat kunt doen. Een chauffeur gaf inspiratie en daar rolt een bijzonder verhaal en een opvallende bus uit.
26/11/21
Evenementensector voorziet ook in 2022 nog veel beperkingen
De evenementensector verwacht ook in 2022 nog het hele jaar met beperkingen te maken te hebben als gevolg van diverse corona maatregelen. Dat blijkt uit een recente quickscan binnen de totale branche waarvan onderzoeksbureau Respons vandaag de resultaten publiceert.
25/11/21
Overhandiging eerste tactiele prentenboek van sprookje De redders van Ruigrijk
Deze week is het allereerste tactiele exemplaar van het sprookje ‘De Redders van Ruigrijk’ overh...
25/11/21
Nederlanders zoeken veiligheid en zekerheid voor vakanties
Wat is het vakantiesentiment onder Nederlanders en de voor ons land belangrijke herkomstlanden? NBTC laat dat zien in haar elfde Vakantie Sentiment Monitor.
24/11/21
Zo kunnen we onze steden groener maken
Volgens de Verenigde Naties woonde in 2018 55 procent van de wereldbevolking in steden, en dat aantal zal naar verwachting toenemen tot 60 procent in 2030. Door de sterke concentratie van inwoners dragen steden enorm bij aan de algemene niveaus van vervuiling en CO2-uitstoot, maar biedt ook de mogelijkheid om veranderingen door te voeren die een brede en diepe impact kunnen hebben.
24/11/21
Kunstwerk langs A12 trekt aandacht voor Waterliniegebied (met video)
Automobilisten en fietsers zien op het talud langs de A12 bij Houten vast een beeld van een sluis, e...
23/11/21
Pandemie verpest vakantiesentiment van Nederlanders niet
De pandemie verpest de vakantieplannen van de Nederlanders niet. Ze zijn wel voorzichtiger, bereid om een boosterprik te nemen en boeken later. Dat blijkt uit onderzoek van de VakantieDiscounter. Intussen lopen in Nederland de boekingen voor december als een trein, EuroParcs meldt nu al 30% meer boekingen voor de feestmaand.
23/11/21
Hoe waardeer je een toeristisch plan?
Hoe kun je een (verblijfs)recreatief plan op waarde schatten? Dat blijkt nog heel erg lastig en daarom komt er een cursus.