Geplaatst op: 07-10-2014
Auteur: Marc Gerlings

Europese hotelprijzen stijgen

Europese hotelprijzen stijgen

Bij steden geliefd voor een stedentrip stijgen in het algemeen de prijzen voor een hotelovernachting met enkele procenten. Ook bij goedkopere stedentrips.

Uit de eerder deze maand gelanceerde Hotel Price Index van Hotels.com is gebleken dat in de eerste helft van 2014 de hotelprijzen per nacht betaald door reizigers zijn gestegen in Europa. In een groot aantal Europese steden zijn hotels echter nog steeds voordelig te boeken. Hotels.com zet de tien voordeligste Europese stedentripbestemmingen op een rij.


In de eerste helft van 2014 lagen de gemiddelde hotelprijzen per overnachting het laagst inVilnius. De Litouwse hoofdstad Vilnius was met een kleine stijging van 2 procent de voordeligste Europese hotelstad. Reizigers uit de Eurozone betaalden in Vilnius gemiddeld €70 per overnachting tijdens de eerste zes maanden van 2014.


Oost-Europese steden zijn sterk vertegenwoordigd in deze lijst met voordeligste hotelbestemmingen. BoekarestenBratislava volgen Vilnius op korte afstand met een gemiddelde hotelprijs van €73 per overnachting, waarbij Bratislava opvallend gedaald is qua gemiddelde hotelprijzen per overnachting (een daling van 5 procent ten opzichte van de eerste helft van 2013). Naast Boekarest en Bratislava zijnBoedapest(€75) enKrakau(€77) ook populaire en betaalbare stedentripbestemmingen.


Zuid Europa vertrouwen terug
Enkele jaren geleden werden de hoteliers in de zuidelijke eurozonelanden het hardst getroffen door de crisis. Nu het vertrouwen in het economische herstel in met name Europa lijkt toe te nemen, stijgen ook hier de gemiddelde hotelkamerprijzen.Madrid(€84) enLissabon(€84) zijn respectievelijk met 7 en 6 procent gestegen, maar nog steeds zijn deze steden een van de voordeligste stedentripbestemmingen in Europa.


Top 10 voordeligste Europese stedentripbestemmingen: gemiddelde hotelkamerprijzen betaald in de eerste zes maanden van 2014 door reizigers uit de eurozone en procentuele veranderingen ten opzichte van 2013.

Stad / prijs / verandering

Vilnius €70 2%

Boekarest €73 2%

Bratislava €73 -5%

Boedapest €75 7%

Krakau €77 0%

Warschau €79 5%

Riga €80 16%

Madrid €84 7%

Lissabon €84 6%

Tallinn €85 3%
Trefwoorden: hotel, hotelprijzen, hotelaanbiedingen, hpi, Hotels.com, bezettingsgraad

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

02/07/20
Exclusief voor leden
Roompot test horeca 2.0 uit
Thuis is op de bank eten bestellen en laten bezorgen heel normaal. Maar nog niet op vakantieparken. Daar gaat Roompot verandering in brengen. De keten test op 2 parken 3 digitale diensten uit om zijn horeca- en parkgasten nog sneller en beter te kunnen bedienen.
02/07/20
Genieten van UNESCO gebied Waddenzee vanaf de tribune
Bij de Hoek van de Bant, aan de Friese kant van het Lauwersmeer is op 1 juli de bouw van de waddentr...
02/07/20
Groenalliantie Midden-Holland heeft fors in openluchtrecreatie geïnvesteerd
De Groenalliantie Midden-Holland heeft in de afgelopen jaren samen met andere partijen flink geïnvesteerd in de recreatie- en natuurwaarden van haar groengebieden.
02/07/20
Drenthe zoekt ambitieuze ondernemers voor Recreatie Excellentie Programma (REX)
Vitale Vakantieparken Drenthe start vanaf 1 juli 2020 met het Recreatie Excellentie Programma (REX). Het programma is gericht op ambitieuze ondernemers die met hun vakantiepark tot de (inter)nationale willen behoren.
02/07/20
Campagne laat Groningers eigen gebied (her)ontdekken
Om te laten zien dat Groningen van alles te bieden heeft voor een vakantie of het besteden van de vrijetijd in eigen omgeving, lanceert Marketing Groningen vrijdag 3 juli de zomercampagne ‘Gelukkig ben je in Groningen’.
02/07/20
KLM-ers als vrijwilligers aan de slag bij Aviodrome
Deze zomer gaan 10 KLM-ers bij Aviodrome in Lelystad aan de slag. Zo kunnen bezoekers hun vragen stellen aan echte stewardessen, piloten en andere vlieg-professionals.
02/07/20
MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk
02/07/20
Bezorger en sponsor voor Van Gogh Museum
Bezorgingsdienst DHL Express wordt voor de periode van drie jaar een sponsor van het Van Gogh Museum...