Geplaatst op: 06-10-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Euro Disney gaat financiën herstructureren, met video van Mark Stead

Euro Disney gaat financiën herstructureren, met video van Mark Stead
Euro Disney, het bedrijf achter Disneyland Parijs gaat haar financiën ingrijpend herstructureren. Daarmee moet het bedrijf weer in de zwarte cijfers terecht komen en ruimte krijgen om te investeren. Het bedrijf stelt veel last te hebben van de uitdagende economische omstandigheden in Europa.

Euro Disney wordt voor 1 miljard euro geherkapitaliseerd en gaat voor 420 miljoen euro nieuwe aandelen uitgeven. Voor deze aandelenuitgifte staat moederbedrijf Walt Disney Company garant. Bestaande aandeelhouders kunnen tegen dezelfde prijs als de Walt Disney Company aandelen kopen. Het moederbedrijf zet verder 600 miljoen euro aan leningen om in aandelen en verlengt aflopende leningen tot 2023. Door deze maatregelen wordt de kaspositie van het bedrijf met 250 miljoen euro versterkt en wordt de schuldenlast verlaagd van 1,8 miljard euro verlaagd naar 998 miljoen euro.

Sinds de opening in 1992 hebben in totaal meer dan 275 mensen Disneyland Parijs bezocht. Helaas lopen de bezoekersaantallen terug en de verliezen op. Dit jaar bedraagt het verlies naar verwachting tussen de 110 en 120 miljoen euro. In 2013 werd nog een verlies van 78 miljoen euro geleden.

De eerste negen maanden van 2014 liepen de bezoekersaantallen met 5% terug. Vooral uit Frankrijk en Nederland kwamen minder bezoekers. Klein lichtpuntje was wel dat de bezoekers iets meer (3%) uitgaven. Ook de hotels op het resort zagen minder gasten (-5%) maar daar gingen de bestedingen in de horeca mee omlaag. Het is overigens opmerkelijk dat een attractiepark in het jaar van de opening van een nieuwe grote attractie (Ratatouille) de bezoekersaantallen ziet dalen. Meestal groeit dan juist het bezoek.


Link: http://timon.disneylandparis.com/corporate/en
Trefwoorden: attractieparken, disney

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/11/19
Exclusief voor leden
Ondernemersvertrouwen daalt sterk
Het ondernemersvertrouwen in Nederland is het afgelopen kwartaal sterk gedaald. De daling van het vertrouwen is in de meeste bedrijfstakken terug te zien. In de horeca daalde het ondernemersvertrouwen van 7.4 naar 1.9 en is daarmee nog net positief. Ondernemers in de reisbranche zijn positiever.
14/11/19
Gedragscode voor zonneparken
Nederland heeft een gedragscode voor zonneparken.
13/11/19
Andelsch Broek biedt meer voor recreanten (+video uitbreiding natte natuur)
Na de aanleg van nieuwe waterberging in het gebied Andelsch Broek, zetten Brabants Landschap en Wate...
13/11/19
Sponsor voor Invictus Games Den Haag
Lockheed Martin is ‘official supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020, gepresente...
13/11/19
Reis & Co groeit met 700 vierkante meter
Op 11 en 12 januari 2020 vindt de zesde editie plaats van Reis&Co Event. Deze consumentenbeurs i...
13/11/19
Veranderingen in winterzonbestemmingen
Egypte is dit jaar wederom in populariteit gestegen ten opzichte van vorig jaar als het gaat om reiz...
12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
12/11/19
Sophie van den Top wint TUI CELTH Sustainable Tourism Thesis Award 2019
Sophie van den Top, student Tourism Management aan Saxion Hogeschool in Deventer, heeft vrijdag 8 no...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk