Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-09-2013

Duizenden leerlingen doen mee aan NatuurEducatieProject van RGV

Duizenden leerlingen doen mee aan NatuurEducatieProject van RGV

Met het NatuurEducatieProject richt RGV zich op het publiek van de toekomst. Spelenderwijs ontdekken kinderen tussen de 10 en 12 jaar de natuur op de RGV recreatiegebieden. Ook maken kinderen via het project kennis met de recreatiegebieden en de speelvoorzieningen. Het natuureducatiepakket wordt gratis aan basisscholen aangeboden. Jaarlijks doen er duizenden basisschoolleerlingen aan mee. Deze educatieve ontdekkingstocht vindt plaats in de maanden mei en juni. Vanaf september 2013 kunnen de scholen zich weer inschrijven.


Laagdrempelig product

RGV streeft er naar om de recreatiegebieden voor zoveel mogelijk mensen laagdrempelig toegankelijk te houden. Het NatuurEducatieProject past hier goed bij. Het is educatief, het is een dagje uit in de gezonde buitenlucht en bovenal, het is gratis voor basisschoolleerlingen. Door middel van het NatuurEducatieProject kunnen leerlingen van de groepen 6 tot en met 8 het recreatiegebied spelenderwijs ontdekken. In samenwerking met het Centrum voor Natuur en Milieu heeft RGV een leskist met opdrachten ontwikkeld. De opdrachten bestaan uit onder meer uit meten van de watertemperatuur, het onderzoeken van de bodem, de boomhoogte meten, waterdiertjes vangen en bekijken met een loep en de verschillende boomsoorten in kaart brengen.


Educatieve ontdekkingstocht

In mei en juni is het een drukte van jewelste van groepen basisschoolleerlingen die onder begeleiding van hun meester of juffrouw het recreatiegebied op een educatieve wijze gaan ontdekken. De meeste scholen koppelen er meteen een middagje spelen aan vast. Het uitje wordt aangeboden op vijf recreatiegebieden: Berendonck, Bussloo, Heerderstrand, Rhederlaag en Zeumeren.


Goed marketinginstrument

Naast het feit dat het NatuurEducatieProject een laagdrempelig product is, is het tevens een goed marketinginstrument. Kinderen maken via het project immers kennis met de recreatiegebieden en de speelvoorzieningen. Achterliggende gedachte is dat zoon of dochter thuis enthousiast vertelt over wat hij of zij heeft meegemaakt en de ouders dit aangrijpen om vaker een dagje naar het strand te gaan en andere attracties op de gebieden te bezoeken. Op deze manier investeert RGV door het NatuurEducatieProject in de toekomst, want ook de voor de volgende generaties wil RGV een kwalitatief product blijven aanbieden.
Trefwoorden: RGV, natuur, educatie

||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.