Geplaatst op: 12-06-2019
Auteur: Hans van Leeuwen

Slapen in een gevangenis over de grens!

Slapen in een gevangenis over de grens!

The World of Road Stop, Food& Drinks & Events

 

 

Vandaag deel 2 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We laten ons vermaken en slapen bij het Road Stop Motel in Dortmund.


Wie zich een avondje wil onderdompelen in Amerikaanse sferen moet een nachtje boeken in een van de themakamers van het Road Stop Motel. Wij slapen in de vestiging te Dortmund en hebben uiteindelijk gekozen voor de Jail House Cell. Een van de zes themakamers geheel in stijl en met een stapelbed achter tralies. Andere voor de hand liggende themakamers zijn Harley Campsite, Les Vegas Suite, N.Y.C. Central Park, L.A.Room en als laatste Jim Beam Log Cabin. Het is een apart gebouw naast het themarestaurant. Met een slimme 4 cijferige code kan ik het motel en mijn kamer binnen. De Breakfast Club geheel in stijl zoals je mag verwachten is 24 uur geopend en je mag pakken zoveel en wanneer je maar wilt en dat voor slechts €39,- p.p.p.n. Als je het weet een prima tussen stop voor een zakelijke trip of een bezoek aan de regio.

Restaurant als evenementen locatie!

 

De beleving van het geheel is al meteen merkbaar zodra we de parkeerplaats oprijden. Ons overvalt de natuurgetrouwe Amerikaanse sfeer en de slogan "American BBQ & German Craft Beer” slaat de spijker op z’n kop! Op de menukaart wordt een totaalpakket aangeboden van Breakfast - Lunch - Diner - Motel - Events - Seminar maar er is veel meer! Wie een Grilcursus wil volgen betaalt € 85,- p.p. op speciale avonden in het jaar. Je kunt ook de barbecue zelf kopen en de sauzen en kruiden. Veel uiteenlopende dineraanbiedingen zijn er op de meest gekke tijden door de hele dag heen om maar voldoende traffic, gasten te trekken. 




Vanaf €4,95 zijn er de "Seasons Specials” een mix van natuurlijke, vegetarische en vegangerechten. Op zaterdag middag zijn er standaard de Open Burger Grill Events voor een vaste lage prijs van € 12,95 met op zijn Duits voldoende beilagen! En voor de hele familie is er het Family Breakfast voor € 15,95 waarbij kleine kinderen per levensjaar maar € 1,- betalen. Het meest favoriete is het All You Can Eat American Buffet voor maar € 19,50 met onbeperkt alcoholische dranken tot maximaal 1,5 liter. Ook leuk zijn de Beer Tasting arrangementen voor € 59,50 p.p. In combinatie met een Food Paring waarbij de kok een uitgekiende culinaire route van typische Amerikaanse gerechten voorzet. Hiermee speelt men in op trends als food sharing.


 

Roadhouse Stop, Motel restaurant of ontmoetingsplaats?

  

Van de eigenaar willen we weten of  Roadhouse een stop, motel, restaurant of ontmoetingsplaats is nadat we heerlijk geslapen hebben in de gevangenis en genoten van een typische American Breakfast. "Van oorsprong ben ik kok en heb mijzelf opgewerkt tot zelfstandig ondernemer van deze vestiging. Wij hebben 5 locaties en je kunt zeggen dat wij een soort keten zijn maar beslist geen formele franchiseformule op zo. We krijgen maandelijks verzoeken uit alle hoeken van de wereld om nieuwe vestigingen te openen al of niet binnen onze formule. Wij bestieren de vijf vestigingen met z’n drieën waarbij iedereen zijn eigen taak heeft en daar kunnen wij een goede boterham mee verdienen. Wij zijn een soort coöperatieve club bestaande uit zelfstandige bedrijven die beslist niet willen groeien. Zelf ben ik voor de marketing en de creativiteit verantwoordelijk binnen onze club. Achter de schermen werken wij op basis van strakke KPI’s, protocollen en trainen ons personeel. 




Onze vergoedingen zijn beter als elders in de horeca en toch is dit een grote uitdaging voldoende geschikt personeel te vinden. Alleen al hier in RoadStop Dortmund werken 80 medewerkers en ontvangen wij meer dan 1 miljoen gasten. Dagelijks komen er zo’n duizend gasten eten in American Style. Zelf organiseren wij voorleesavonden van detectives, Wine & Whiskytastings, Halloween, American Food Truck Festivals en rondom Kerstmis Big Party’s waarbij zo’n 1200 gasten € 8,- toegang betalen. We draaien op alle momenten van de dag de hele week verschillende soorten diner arrangementen. Ook we hebben al bijna 10 jaar het All Amarican Buffet waar je voor maar € 19,50 onbeperkt kunt eten en drinken. Ik maak ook de Menu Magazine’s waar ik mijn eigen Blogs post en reisverhalen over Amerika. Daar komt ook mijn passie vandaan en regelmatig gaan wij naar de andere kant van de Oceaan om inspiratie op te doen! Wij zijn vaak een van de eerste die dergelijke zaken op de kaart durven te zetten. FingerFood en Share Dining was ongekend en dat gold ook voor de Hawaï Bowl die al enkele jaren een hit zijn. Er zijn nu complete bars die dit goedje uitserveren!

Sponsors als onderdeel van de beleving

  

"Drie keer per jaar komen wij met een editie van het Menu Magazine. Wij willen er zijn voor alle doelgroepen zoals bikers, hondenbezitters, senioren en de zakelijke markt. Bij ons kun je een grillcursus boeken en de grill meteen kopen voor thuis. We hebben veel sponsoren, die onderdeel uitmaken van de beleving. Wij krijgen binnenkort Triumph motoren in plaats van Harley Davidson, gewoon een betere deal. Wij doen weinig aan email marketing en laten de social media over aan onze gasten. Wij faciliteren dat door optimale belevenis. Wij gebruiken online alleen voor onze reserveringen. Geef mij een restaurant waar je à la carte kunt bestellen, een family party en tussendoor een Build your Own Burger concept! Vandaar dat wij bezig zijn om de verblijfsaccommodaties van onze vestigingen uit te breiden met Tiny Houses en daarvoor gaan we op inspiratie reis door Nederland. Wie niet blijft investeren of werkt in een keten is niet meer in staat om alleen succesvol te opereren.”



 
 
Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, hotels, evenementen, restaurants

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.