20-04-2023: Trendcongres 2023: Tourism Futures

Trendcongres 2023: Tourism Futures
De toeristische sector staat voor enorme uitdagingen en grote veranderingen. Internationale geopolitieke en economische ontwikkelingen hebben een grote invloed op toerismestromen. Na de pandemie is bovendien het vakantie- en vrijetijdsgedrag van de (internationale) consument sterk veranderd. Bedrijven en organisaties staan daarnaast voor grote uitdagingen rond arbeidsmarkt, duurzaamheid en digitalisering. Tegelijkertijd moeten ze samen met DMO's en beleidsmakers invulling geven aan de 17 SDG's van de Verenigde Naties.

Op het Trendcongres 2023 gaan we samen met nationale en internationale experts de toekomst van toerisme vormgeven. De opzet van het Trendcongres is vooral een scherp middagprogramma. Maar de missie bij het ontrafelen van ‘Tourism Futures’ is ook dat jij de ander ontmoet. Netwerken is een power instrument in het post covid tijdperk. Maak er gebruik van. Ontdek die kennis, kunde en creativiteit in Leeuwarden op donderdag 20 april. 
  • optimaal netwerken
  • interactieve workshops
  • internationale keynotes


Meer informatie op: https://www.nrit.nl/events/48127/trendcongres-tourism-futures

||| Nieuws |||

29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
06/02/24
Ludieke zomercampagne Visit Zuid-Limburg: Don’t Vlaai Away
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
01/02/24
Brabant zet vol in op bezinningstoerisme met Ons Kloosterpad
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
01/02/24
Apollo zet webportaal op voor reisagenten
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.