17-06-2021 t/m 18-06-2021: Gezamenlijke B2B workshop verkeersbureaus Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakije

Gezamenlijke B2B workshop verkeersbureaus Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakije
De verkeersbureaus van Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakije presenteren zich op donderdag 17 en vrijdag 18 juni gezamenlijk aan het toeristisch bedrijfsleven in Nederland. Behalve de landelijke verkeersbureaus nemen per land ook zeven toeristische partners deel aan de online webinar, waaronder regionale VVV’s, hotels en attracties. 

Onder het credo ‘Niet ieder voor zich maar alle tezamen’ verenigen de vier Centraal-Europese landen zich sinds 1991 onder de noemer ‘V4’ om zich gezamenlijk sterk te maken voor verscheidene pijlers, waaronder toerisme, kunst en cultuur. De letter ‘V’ staat voor het stadje Visegrad in Hongarije, waar in 1335 een historische conferentie plaatsvond die als inspiratie fungeert voor de V4 groep die in 1991 werd opgericht. De verkeersbureaus van Polen en Tsjechië hebben een vestiging in Nederland, Hongarije en Slowakije niet. Uitnodigingen voor de B2B webinar worden binnenkort door het PR-bureau Baltus Communications verzonden.

De workshop wordt georganiseerd via het gebruiksvriendelijke Netwerkapp platform. Op donderdag 17 juni start de webinar om 09.30 uur met korte presentaties en video’s over de toeristische aantrekkelijkheden van de landen. Vanaf 10.30 tot 16.00 uur kunnen productmanagers van touroperators, reisagenten, ZRA’s en MICE professionals een-op-een in gesprek gaan met vertegenwoordigers van de verkeersbureaus en de 28 participerende partners. Naar keuze kan men ook vrijdag de 18e tussen 10.00 en 13.30 uur individuele gesprekken plannen. Stedentrips, actief toerisme waaronder fietsen en wandelen, wellness, natuur, campings en rondreizen per auto, camper of motor zijn onderwerpen die onder meer aan bod komen. Een week voor aanvang van de webinar staan alle V4 deelnemers op de Networkapp en kunnen de individuele afspraken ingepland worden.

De Nederlandse markt is voor de V4 landen van belang: in 2019 bezochten in totaal circa 1 miljoen Nederlanders deze landen voor een vakantie.


Meer informatie op: http://www.discover-ce.eu/

||| Nieuws |||

27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
22/03/24
Exclusief voor leden
Thuis centraal in Erfgoeddag 2024 in Vlaanderen en Brussel
Op zondag 21 april staat Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel met meer dan 900 activiteiten in het teken van ‘Thuis’.
14/03/24
Kampeerbosje Leerdam en De Dassenburcht winnen Gouden Haring
In de categorie Goud Waard ontving Natuurkampeerterrein Kampeerbosje Leerdam een Gouden Haring voor hun prominente rol in het behoud en de versterking van het netwerk Natuurkampeerterreinen.
05/03/24
Zelfscan voor toegankelijke festivals en evenementen
De Coalitie voor Inclusie heeft een zelfscan ontwikkeld voor festivals en evenementen. Met de zelfscan krijgen organisatoren laagdrempelig inzicht in de toegankelijkheid van hun festival of evenement en krijgen ze praktische tips hoe ze de toegankelijkheid kunnen verbeteren.
05/03/24
Exclusief voor leden
Libéma neemt golfbaan naast dierentuin over
Libéma heeft Golf De Gulbergen overgenomen van Attero. De gofbaan ligt naast dierentuin Dierenrijk van Libéma in het Brabantse Mierlo. Er gaat bij deze overname geen werkgelegenheid verloren.
04/03/24
Exclusief voor leden
Tilburg, Alkmaar of Valkenswaard evenementenstad van 2024?
De nominaties voor beste evenementensteden 2024 zijn bekend. In de categorie ‘Evenementenstad van het jaar’ zijn Alkmaar, Tilburg en Valkenswaard uitverkoren. In de running voor de titel ‘Beste Publieksevenement’ zijn Big Rivers Festival, De Grote Schijn en de Vierdaagsefeesten Nijmegen.
12/02/24
Zes nieuwe ambassadeurs voor Pride Amsterdam
De deelnemers voor de 27e editie van de Canal Parade zijn geselecteerd. Samen met de bekendmaking van de zes nieuwe Pride Ambassadeurs vormt dit de start van de voorbereidingen voor Pride Amsterdam 2024.
09/02/24
Exclusief voor leden
Grote verschillen tussen favoriete vrijetijdsactiviteiten binnen Nederland
Een leuke invulling van de vrije tijd wordt voor Nederlanders steeds belangrijker. Goed nieuws voor de sector dat nog beter wordt door het feit dat Nederlanders dit jaar meer geld te besteden hebben. Er zijn qua vrijetijdsvoorkeuren wel verschillen tussen de landsdelen. Dat blijkt uit de nieuwste Stand van de Leisure van ABN AMRO.