17-06-2021 t/m 18-06-2021: Gezamenlijke B2B workshop verkeersbureaus Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakije

Gezamenlijke B2B workshop verkeersbureaus Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakije
De verkeersbureaus van Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakije presenteren zich op donderdag 17 en vrijdag 18 juni gezamenlijk aan het toeristisch bedrijfsleven in Nederland. Behalve de landelijke verkeersbureaus nemen per land ook zeven toeristische partners deel aan de online webinar, waaronder regionale VVV’s, hotels en attracties. 

Onder het credo ‘Niet ieder voor zich maar alle tezamen’ verenigen de vier Centraal-Europese landen zich sinds 1991 onder de noemer ‘V4’ om zich gezamenlijk sterk te maken voor verscheidene pijlers, waaronder toerisme, kunst en cultuur. De letter ‘V’ staat voor het stadje Visegrad in Hongarije, waar in 1335 een historische conferentie plaatsvond die als inspiratie fungeert voor de V4 groep die in 1991 werd opgericht. De verkeersbureaus van Polen en Tsjechië hebben een vestiging in Nederland, Hongarije en Slowakije niet. Uitnodigingen voor de B2B webinar worden binnenkort door het PR-bureau Baltus Communications verzonden.

De workshop wordt georganiseerd via het gebruiksvriendelijke Netwerkapp platform. Op donderdag 17 juni start de webinar om 09.30 uur met korte presentaties en video’s over de toeristische aantrekkelijkheden van de landen. Vanaf 10.30 tot 16.00 uur kunnen productmanagers van touroperators, reisagenten, ZRA’s en MICE professionals een-op-een in gesprek gaan met vertegenwoordigers van de verkeersbureaus en de 28 participerende partners. Naar keuze kan men ook vrijdag de 18e tussen 10.00 en 13.30 uur individuele gesprekken plannen. Stedentrips, actief toerisme waaronder fietsen en wandelen, wellness, natuur, campings en rondreizen per auto, camper of motor zijn onderwerpen die onder meer aan bod komen. Een week voor aanvang van de webinar staan alle V4 deelnemers op de Networkapp en kunnen de individuele afspraken ingepland worden.

De Nederlandse markt is voor de V4 landen van belang: in 2019 bezochten in totaal circa 1 miljoen Nederlanders deze landen voor een vakantie.


Meer informatie op: http://www.discover-ce.eu/

||| Nieuws |||

26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
18/03/24
Exclusief voor leden
VN stelt standaard vast om duurzaamheid van toerisme te meten
De Verenigde Naties hebben een een nieuwe wereldwijde standaard goedgekeurd om de duurzaamheid van toerisme te meten. Alle 193 leden hebben ingestemd het het zogenaamde Statistical Framework for Measuring the Sustainability of Tourism (MST).
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).
12/03/24
Inflatie daalt langzaam met een lichtpuntje voor horeca
Toch is de inflatie voor de consument nog steeds aan de hoge kant. Voor bedrijven in de vrijetijdseconomie is er een lichtpuntje. De prijzen voor onder meer groenten en vlees stijgen minder hard dan het gemiddelde inflatiecijfer.
05/03/24
Ruim 60% van de Nederlandse camperaars boekt overnachtingsplekken
Door toenemende drukte op camperlocaties is er een grote toename van het vooraf boeken van een overnachtingsplek voor camperaars om er zeker van te zijn dat er een plek is.
05/03/24
Exclusief voor leden
Transitie op het bord naar vegetarisch
De Nederlander verandert in zijn eetgewoonten. Je zal steeds meer vegetariërs en vooral flexitariërs tegenkomen. Iet s om mee rekening te houden in de horeca van hotels, attracties en andere leisure omgevingen. 25% van alle hoofdmaaltijden is vegetarisch meldt CBS na onderzoek in samenwerking met RIVM en Voedingscentrum.
29/02/24
Exclusief voor leden
Biedt LEV de oplossingen in het nieuwe reizen?
Lichte Elektrische Voertuigen (LEVs) maken tegenwoordig een steeds groter deel uit van het straatbeeld. Denk aan e-scooters, e-steps, e-bikes en micro-auto's. Deze voertuigen bieden kansen voor de verduurzaming van mobiliteit: ze zijn nagenoeg emissievrij en vragen minder (parkeer)ruimte. 18 partners gaan alle voordelen opzoeken in het LEVERAGE project.
27/02/24
Exclusief voor leden
Verkoop fietsen voor 80% e-bike
De e-bike verandert de fietsmarkt radicaal. De fietsverkopers ronden voor het eerst de kaap van 80% ...