17-06-2021 t/m 18-06-2021: Gezamenlijke B2B workshop verkeersbureaus Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakije

Gezamenlijke B2B workshop verkeersbureaus Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakije
De verkeersbureaus van Polen, Hongarije, Tsjechië en Slowakije presenteren zich op donderdag 17 en vrijdag 18 juni gezamenlijk aan het toeristisch bedrijfsleven in Nederland. Behalve de landelijke verkeersbureaus nemen per land ook zeven toeristische partners deel aan de online webinar, waaronder regionale VVV’s, hotels en attracties. 

Onder het credo ‘Niet ieder voor zich maar alle tezamen’ verenigen de vier Centraal-Europese landen zich sinds 1991 onder de noemer ‘V4’ om zich gezamenlijk sterk te maken voor verscheidene pijlers, waaronder toerisme, kunst en cultuur. De letter ‘V’ staat voor het stadje Visegrad in Hongarije, waar in 1335 een historische conferentie plaatsvond die als inspiratie fungeert voor de V4 groep die in 1991 werd opgericht. De verkeersbureaus van Polen en Tsjechië hebben een vestiging in Nederland, Hongarije en Slowakije niet. Uitnodigingen voor de B2B webinar worden binnenkort door het PR-bureau Baltus Communications verzonden.

De workshop wordt georganiseerd via het gebruiksvriendelijke Netwerkapp platform. Op donderdag 17 juni start de webinar om 09.30 uur met korte presentaties en video’s over de toeristische aantrekkelijkheden van de landen. Vanaf 10.30 tot 16.00 uur kunnen productmanagers van touroperators, reisagenten, ZRA’s en MICE professionals een-op-een in gesprek gaan met vertegenwoordigers van de verkeersbureaus en de 28 participerende partners. Naar keuze kan men ook vrijdag de 18e tussen 10.00 en 13.30 uur individuele gesprekken plannen. Stedentrips, actief toerisme waaronder fietsen en wandelen, wellness, natuur, campings en rondreizen per auto, camper of motor zijn onderwerpen die onder meer aan bod komen. Een week voor aanvang van de webinar staan alle V4 deelnemers op de Networkapp en kunnen de individuele afspraken ingepland worden.

De Nederlandse markt is voor de V4 landen van belang: in 2019 bezochten in totaal circa 1 miljoen Nederlanders deze landen voor een vakantie.


Meer informatie op: http://www.discover-ce.eu/

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

01/08/21
Nederlandse stranden schoner
Nederlandse stranden zijn dit jaar weer schoner dan vorig jaar. Opvallende conclusie is dat horecaondernemers op het strand koplopers zijn op het gebied van natuurlijke disposables; er werden nauwelijks plastics gevonden.
26/07/21
Samenwerking Routebureau Veluwe wordt omgezet naar stichting
Op 10 juni jl. heeft de VeluweAlliantie ingestemd met het oprichten van de Stichting RouteBureau Veluwe (RBV). Het bureau gaat vooral met de 7000 km aan meest kenmerkende paden aan de slag.
22/07/21
Maritiem Museum in de zomer langer open
Nu de zomer begonnen is, pakken attractieparken de succesformule op van langere openingstijden. Dit wordt ook door de musea gezien. Het Maritiem Museum is tot en met eind augustus tot 20.00 open en biedt met het nieuwe Leuvepaviljoen een complete buitenprogrammering.
16/07/21
Recreatieve druk Rottemeren verlagen door speciale fietsroute voor wielrenners
Het is heel druk rond de Rottemeren. Daarom is er met en voor de wielrenners nu een alternatieve route ontwikkeld: de WielerRotte. Dit wordt gefinancierd door het recreatieschap.
13/07/21
17 beherende en recreatieve organisaties vragen om betere toegankelijkheid landelijk gebied
17 organisaties* roepen het nieuwe Kabinet op om de landelijke gebieden beter toegankelijk te maken voor recreanten. In het afgelopen coronajaar is gebleken hoe belangrijk het is om erop uit te gaan. De druk op stedelijk groen was dan ook groot en soms moesten delen van beschermde natuurgebieden worden afgesloten. Formateur Hamers heeft recreatie meegenomen in het advies.
13/07/21
Na gemist seizoen richt SnowWorld zicht op zomerskiën
Door de lockdown zag SnowWorld zich afgelopen winter genoodzaakt al haar vestigingen te sluiten. Meer dan een miljoen Nederlandse wintersportfans konden niet op wintersport en dat gemis merkt SnowWorld nu. De vraag naar activiteiten op de sneeuw is groter dan in een normale zomer.
08/07/21
Geluksgevoel centraal in zomercampagne Marketing Groningen
Dit gevoel wordt gevangen in twaalf campagnefoto’s die dat gevoel proberen te vangen. Voor de campagne zijn drie nieuwe routes ontwikkeld langs pareltjes in de provincie Groningen.
08/07/21
Bouwplannen in strijd met UNESCO nominatie Hollandse Waterlinie
Op twee locaties zat de ontwikkeling van woningbouw en industrie te dicht op de waterlinie. Dit is in de planfase tegengehouden en nu is het afwachten of de UNESCO dit als een voldoende oplossing ziet voor de nominatie.