29-10-2020: Congres Natuurlijk Ondernemen

Congres Natuurlijk Ondernemen
Op donderdag 29 oktober organiseert De Groene Koepel het tweede Congres Natuurlijk Ondernemen in Het Koelhuis in Zutphen, dé industriële evenementenlocatie van Oost-Nederland. Het congres dat gericht is op de recreatiebranche staat in het teken van ‘Uw venster op het landschap’. Het nodigt uit om met andere ogen naar het landschap te kijken, want het verhaal dat daarachter verscholen ligt is er een om gedeeld te worden.

Duurzame toekomst voor recreatie

Het congres Natuurlijk Ondernemen staat in het teken van cultuurhistorie, landschapskunst en storytelling, een verdiepend programma met praktische handvaten. Verschillende sprekers ontsluiten vanuit hun eigen perspectief het verhaal dat achter het landschap schuilgaat: met een kunstenaarsblik, door marketingogen of vanuit een natuurbeheerdersrol. 

Bart Krull, presentator van de wekelijkse Tegenlicht Meet-Up in Pakhuis de Zwijger, leidt met zijn vragen en scherpe blik de dag in goede banen.


Landschapskunst en -fotografie vertaalslag nog niet gemaakt

Een speciale rol op het congres is weggelegd voor landschapskunst, Nederland is er wereldberoemd om. De landschappen van Jacob van Ruisdael, Jan van Goyen, en Piet Mondriaan zijn in ons collectieve geheugen gegrift. 

"De vertaalslag van landschapskunst naar de verblijfsrecreatiebranche is nog niet eerder gemaakt” aldus Marieken Nieuwdorp, directeur van De Groene Koepel. "Het belooft een heel bijzondere dag te worden”. Dr. Maartje van den Heuvel, conservator aan de Universiteit van Leiden, laat als hoofdgast van het congres zien hoe karakteristieken uit de kunst de internationaal beroemde identiteit van ons landschap bepalen. In de maanden voorafgaand aan het congres vindt er een fotowedstrijd plaats, waar iedereen zijn of haar eigen meesterwerk over het landschap mag insturen. De tien winnende inzendingen krijgen een plek op de landschapskunstentoonstelling op het congres.


Ode aan het landschap themajaar 2021

Het congres Natuurlijk Ondernemen sluit aan bij het themajaar ‘Ode aan het Nederlandse landschap’ dat het NBTC in 2021 host. 

"Er zijn maar weinig plekken ter wereld waar het landschap zo divers is als in Nederland. Ons cultuurlandschap is grotendeels door mensenhanden gevormd.” verteld Angelique Vermeulen van NBTC Holland Marketing.  "Het is het meest tastbare, toegankelijke erfgoed dat we hebben, met een enorme vertelkracht. De hoogste tijd om dat te vieren tijdens het themajaar Ode aan het landschap in 2021.”

Kijk op www.congresnatuurlijkondernemen.nl voor meer informatie over het programma, de sprekers, kaartverkoop en de fotowedstrijd.


Meer informatie op: https://congresnatuurlijkondernemen.nl/

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

04/06/20
Meer tijd voor recreatievaart voor doorgang Groningse sluizen
De recreatievaart kan een impuls krijgen door het langer bedienen van bruggen en sluizen in de provi...
04/06/20
Prima 2019 voor toerisme in de Achterhoek
De Achterhoek heeft het in 2019 toeristisch gezien uitstekend gedaan. . In deze coronatijd lijkt het vreemd om terug te kijken op toeristisch 2019. Toch geeft het een goede indicatie van de toeristische slagkracht van een regio en de uitgangspositie die het inneemt voor herstel.
31/05/20
Hoe Breda de heropening van de horeca aangrijpt voor een breed actieplan
Breda Marketing heeft de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’ gelanceerd. Daarnaast wordt een Taskforce Toerisme opgezet die aansluit bij provinciale en landelijke herstelplannen.
28/05/20
Duurzame reisgids voor Nederland laat zien hoeveel CO2-uitstoot je bespaart
Nu de grenzen voor uitgaand toerisme in de meeste gevallen dicht zijn, verwachten we nog extra boekingen voor de zomer in Nederland. Natuur & Milieu speelt daarop in en heeft een gratis reisgids voor Nederland gemaakt.
28/05/20
Toerisme mag niet meer domineren in Amsterdamse binnenstad
Na de coronacrisis mag in de Amsterdamse binnenstad het toeristisch aanbod niet meer domineren. Dat schrijft burgemeester Halsema in een brief aan de gemeenteraad. De binnenstad moet weer aantrekkelijk worden voor bewoners en mensen die in de stad werken. Toerisme moet worden teruggedrongen.
25/05/20
iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites.
11/05/20
Toeristische basisstructuur redden met private investeerders
RBT Rivierenland heeft een bijzonder plan ontwikkeld om de toeristische basisinfrastructuur te redden. Geen overheid die moet inspringen maar particuliere investeerders die worden gevraagd bij te springen.
11/05/20
Overijssel past investeringsprogramma aan op coronacrisis
De provincie Overijssel gaat het investeringsprogramma voor de Vrijetijdssector 2020-2023 aanpassen vanwege de coronacrisis. De provincie wil bedrijven in de sector helpen om te herstellen. In samenspraak met de sector Gastvrij Overijssel zijn de plannen aangepast om in te spelen op de nu ontstane situatie.