07-12-2020: Trendrapport Live 2020 - Toekomstperspectief voor de vrijetijdssector

Trendrapport Live 2020 - Toekomstperspectief voor de vrijetijdssector
Trendrapport Live is dit jaar helemaal digitaal en staat volledig in het teken van de duurzame ontwikkeling van de vrijetijdssector na de COVID-19-crisis. Op maandag 7 december hebben we een gratis toegankelijke online lunchbijeenkomst. 

Toekomstperspectief voor de branche
Centraal staan de vier toekomstperspectieven die CELTH voor de sector heeft ontwikkeld. Wordt het business as usual met een gecontinueerde groei bezoekerseconomie, de survival of the fittest waarin we te maken hebben met een ineengestorte bezoekerseconomie, business as unusual met een bezoekerseconomie in transitie of gaan we snel naar verantwoord toerisme in een getransformeerde bezoekerseconomie

Tijdens Trendrapport Live presenteert lector scenarioplanning Albert Postma van ETFI deze zogenaamde exploratieve scenario’s waarna sectorspecialist leisure van ABN AMRO, Stef Driessen het perspectief vanuit de financiers schetst. 

Daarna volgt een reflectie vanuit ondernemers, marketing en overheid met Luke Slager van Molecaten,Martin Cnossen van MerkFryslan en Martijn van Vliet van de gemeente Amsterdam.

We verwachten je in anderhalf uur tijd in deze donkere tijden perspectief op de toekomst te kunnen bieden!

Voor wie is deze bijeenkomst?
Deze bijeenkomst is voor iedereen die actief is in de vrijetijdssector en een perspectief op een duurzame toekomst zoekt. De bijeenkomst is met name gericht op ondernemers, management onderzoekers, strategisch adviseurs, docenten, beleidsmakers en marketeers.

Hoe kun je deelnemen?
De bijeenkomst wordt volledig coronaproof online gehouden. Je kunt je HIER aanmelden via het eventsplatform van NBTC.


Programma:

11:30 – 11:35  Welkom door moderator

11:35 – 12:00  Vier toekomstperspectieven voor leisure, toerisme en hospitality na de coronacrisis Albert Postma – CELT/ETFI

12:00 – 12:30  Het financiële perspectief van bedrijven in de vrijetijdseconomie na corona Stef Driessen –ABN AMRO

13:15 – 12:55  Reflectie vanuit ondernemers, marketing en overheid op de vier toekomstperspectieven

                      - Luke Slager -Molecaten

                       - Martin Cnossen– MerkFryslan

                       -Martijn van VlietGemeente Amsterdam

12:5513:00 Conclusies en afsluiting


||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.
03/04/24
ACSI Kampeerreizen nieuwe sponsor NJBB
Per april 2024 heeft ACSI heeft een driejarige sponsorovereenkomst gesloten met de Nederlandse Jeu de Boules Bond, gericht op promotie onder kampeerliefhebbers.