08-01-2019: Travel Congress

Travel Congress
De Vakantiebeurs en ANVR lanceren gezamenlijk een nieuw jaarlijks initiatief, het Travel Congress. Een nieuw, betaald reiscongres op de dag voorafgaand aan de start van de Vakantiebeurs, dinsdag 8 januari 2019.

Het Travel Congress is hét onafhankelijke kennisevent voor de professionele reisbranche waarbij kennis delen, kennis vergaren, inspiratie en netwerken centraal staan. Een gevarieerd sterk inhoudelijk programma waarin u handvatten toegespeeld krijgt die direct toepasbaar zijn in uw eigen werkveld. Een programma met o.a. verschillende plenaire keynote’s, break out sessies, panel discussies en vraaggesprekken.

Het thema van de eerste editie van het Travel Congress is "Future Proof Travel: U bent aan zet”. De focus qua inhoud van het congres is gebaseerd op de pijlers: Transformatie & Technologie, Sustainability en Marketing & Communicatie. Zijn u en uw organisatie klaar voor de toekomst, u bent aan zet! De reisbranche is volop in beweging door ontzettend veel verschillende trends en ontwikkelingen. Waar legt u als organisatie de focus om toegevoegde waarde te creëren voor de consument en hoe zorgt u ervoor dat uw organisatie klaar is voor de toekomst op het gebied van duurzaamheid, technologische ontwikkelingen en de snelle groei van toerisme? Kortom zijn uw visie en strategie al future proof?

Duurzaamheid, een maatschappelijke uitdaging en een breed begrip die ook de reisbranche raakt. Hoe speelt u hier op in, hoe implementeert u duurzaamheid in uw organisatie en waar begin je nou eigenlijk? Waar leggen we de bij met al deze verschillende tools en tactieken, zowel online als offline en hoe zit het met de interpersoonlijke communicatie?

Hoe zet je anno 2019 de verschillende marketing en communicatiekanalen efficiënt in bij verschillende doelgroepen? Technologieën worden steeds slimmer: de inzet van artificial intelligence, maar ook de inzet van content marketing en social media blijft belangrijk in de customer journey van de consument.


Meer informatie op: https://travelcongress.nl/

||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
20/03/24
Veel reisverkeer met Paasweekend
Parijs, Barcelona en Amsterdam zijn de meest populaire bestemmingen voor Nederlanders tijdens het Paasweekend. Naar Nederland komen vooral Duitsers, Belgen en Italianen. De Fransen volgen op plek 4. Dat ziet Booking.com in haar data.
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).
14/03/24
Kampeerbosje Leerdam en De Dassenburcht winnen Gouden Haring
In de categorie Goud Waard ontving Natuurkampeerterrein Kampeerbosje Leerdam een Gouden Haring voor hun prominente rol in het behoud en de versterking van het netwerk Natuurkampeerterreinen.
11/03/24
Update voor fietsroute Venlo - Kleve
Vijf projecten die grensoverschrijdende samenwerking tussen Limburg en Duitsland bevorderen, krijgen subsidie vanuit het Kleinprojectenfonds. Onder meer een fietsroute wordt verbeterd en subsidie maakt gebundelde informatie mogelijk over evenementen.
08/03/24
Apollo Reizen wordt sponsor NN Rotterdam Marathon
Apollo Reizen kondigt de samenwerking aan met de NN Marathon Rotterdam als officiële sponsor. Met deze strategische alliantie laat Apollo Reizen haar betrokkenheid bij de sport zien vergroot en de NN Marathon Rotterdam ontvangt meer inkomsten.