29-01-2019: Expertmeeting Retailtainment - waar retail en leisure samenkomen

Expertmeeting Retailtainment - waar retail en leisure samenkomen

Op 29 januari 2019 brengen PleisureWorld NRIT en B@S Consultants Brood@Spelen hun netwerken bij elkaar op de Expertmeeting Retailtainment - waar retail en leisure samenkomen.


Binnensteden, winkelcentra en shopping malls zullen om de consument te blijven boeien, meer entertainment moeten gaan bieden. In de vrijetijdssector zie je dat vrijetijdsbedrijven en leisurecentra steeds vaker retail in bedrijfsconcepten opnemen.

Retail en leisure zullen in de komende jaren steeds meer samenvloeien in steeds meer nieuwe combinaties. Dit zal de attractiewaarde vergroten, de beleving rijker maken en zorgen voor extra transacties. Een attractieve belevingsvolle retail en leisure is nodig als tegengif op de toenemende verleidingen van internet. Dat betekent een grote opgave voor de retail- en leisuresector waar we in deze expertmeeting handvatten voor aanreiken. Retailtainment biedt voor zowel retail als leisure grote kansen om gasten te blijven boeien en bestedingen te vergroten.

Wie treft u op de expertmeeting?
De bijeenkomst is interessant voor overheid én bedrijfsleven. Het betreft bestuurders en medewerkers van rijk, provincies en gemeenten (Economische Zaken en Ruimtelijke Ontwikkeling). Er is belangstelling van retailers (GWB, franchise, MKB) en retailvastgoed (investeerders en eigenaren winkels en winkelcentra, projectontwikkelaars, management en beheerders, makelaars etc.). Voor leisure en entertainent richt de bijeenkomst zich op investeerders, eigenaren en exploitanten van attractieparken, musea, dierentuinen, family entertainment centers, indoor speeltuinen etc. Vanuit beide groepen zijn belangenvertegenwoordigers en intermediairs, onderzoekers en adviseurs uitgenodigd. Ook bedrijven die op andere wijze actief zijn in retail en leisure zijn er bij.




Meer informatie op: https://www.nritmedia.nl/events/20/expertmeeting-retailtainment/?topicsid=








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/02/19
Consumentenvertrouwen negatief
Het consumentenvertrouwen is voor het eerst sinds februari 2015 negatief.
20/02/19
Exclusief voor leden
Dunkin’ Donuts ook in Nederland verder onder naam Dunkin’
De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’. Visueel verandert weinig, het vertrouwde ronde lettertype blijft.
20/02/19
Negen Munckhof touringcarchauffeurs ontvangen IRU diploma
Negen touringcarchauffeurs van Munckhof hebben de IRU onderscheiding in ontvangst genomen.
20/02/19
WO I-herdenking trekt 3 miljoen bezoekers naar Westhoek
Voor de herdenking van Wereldoorlog I noteerde het kenniscentrum van Westtoer 2,8 miljoen WO I-herdenkingsbezoekers. Waar kwamen ze vandaan en hoe gaat Toerisme Vlaanderen nu verder met dit thema?
19/02/19
Nieuwe accommodaties op Camping Bakkum
Vanaf april 2019 staan er twee nieuwe type accommodaties op Camping Bakkum; Duinroos en Duinzicht. E...
19/02/19
Wolven vestigen zich op de Veluwe
Op de Noord-Veluwe zijn nu ook DNA-sporen gevonden van een mannetjeswolf.
19/02/19
Infocentrum WO2 Nijmegen op 23 februari open
Op 23 februari 2019 opent het Infocentrum WO2 Nijmegen vanaf 13.30 uur de deuren voor het grote publiek.
19/02/19
Exclusief voor leden
Merknaam Carlson Wagonlit Travel vereenvoudigd naar CWT
In het vakgebied werd al vaak de naam CWT gebruikt maar nu is het ook officieel de merknaam.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk