30-11-2017 t/m 01-12-2017: Cursus Destination Branding

Cursus Destination Branding
Hoe onderscheid je je als gemeente of regio ten opzichte van andere gemeentes of regio’s? Met een pakkende slogan? Met een opvallend logo? Met glanzend promotiemateriaal? Met citymarketing? Of met een aanbod dat passend is bij de eigen identiteit? En hoe organiseer je dat? Alleen of met stakeholders?

​​De cursus ‘Destination Branding’ helpt bij het beantwoorden van deze vragen. Op 5 en 6 oktober 2017 organiseren NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy deze tweedaagse cursus op managementniveau.

Hiermee wil NBTC iedereen die betrokken is bij Destination/Citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijke handvatten bieden.

NBTC Holland Marketing en Identity Matching Academy geven deze cursus om steden en regio’s te helpen bij het maken van keuzes in het vaststellen van hun identiteit en daarbij passende eigen positionering. Daarbij is het belangrijk dat steden en regio’s hun plek binnen HollandCity claimen. Met de HollandCity-strategie probeert NBTC het marktaandeel te behouden, maar ook ruimte en richting te geven aan groei. Conrad van Tiggelen, directeur marketing: "Laat bezoekers ook de rest van Nederland ontdekken. Echter lukt dit alleen als je in het hoofd van de consument ‘reason to travel’ plaatst. Waarom naar Utrecht of Leiden reizen als men de grachten ook in Amsterdam kan bekijken?” Een stad of regio moet onderscheidend zijn en daarin keuzes maken. Ook op internationaal niveau.

Benieuwd naar hoe de deelnemers de cursus Destination Branding hebben ervaren? Bekijk dan dit filmpje.





Meer informatie op: http://www.identitymatching.nl/cursus-intro/
Topics:Beleid















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/07/18
Terrasbezoek weer duurder
Amsterdam is wederom de duurste terrasstad van Nederland. De gemiddelde prijs voor een rondje drank...
20/07/18
Exclusief voor leden
Eerste speelplekken opgeleverd langs routes Hulsbeek
Op woensdagmiddag 18 juli zijn op Het Hulsbeek de natuurlijke speelplekken geopend door ruim 80 ki...
20/07/18
800 fietsen bij Fletcher
In het toeristisch hoogseizoen in Nederland, van april tot en met september, worden er gemiddeld mee...
20/07/18
Ook Flevoland levert bijdrage aan maaien vaarroutes
De provincie Flevoland gaat 50.000 euro bijdragen aan het maaien van waterplanten op het IJmeer. An...
19/07/18
Trend: meer zakelijk zomerbezoek in Hoofddorp
Al jaren zitten de hotels in Amsterdam en omgeving overvol en wijken bezoekers aan de hoofdstad vake...
19/07/18
Omzet Scheveningse Pier groeit met 40%
Sinds heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locat...
19/07/18
Booking bouwt campus in Amsterdam
Booking.com bouwt aan de oostelijke rand van het Oosterdokseiland in Amsterdam een eigen campus en v...
19/07/18
Drie kranen in actie voor bouw apenverblijf Blijdorp
Het nieuwe apenverblijf voor de gelada's in Blijdorp is bijna klaar, op de overspanning na. Op dit m...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk