Store
Store

Guest Experience Model - Engelstalige versie

Guest Experience Model - Engelstalige versie

The touristic recreational sector often involves services in which emotional aspects frequently play a largerole. The phenomenon ‘experience’ has increased enormously within the sector. Businesses are increasingtheir efforts directed at creating the optimal guest experience. The customer experience is also startingto play a growing role outside of the hospitality industry.


The distinctiveness of an organization can no longer easily be realized through a strategy of product leadership or operational excellence2. The strategy has lost its effectiveness during the past years. However,the battle can (still) be won on the experience level.


A model that is very useful in realizing an optimal guest/customer experience is the Guest Experience Model by Van Wijngaarden (2006). The Guest Experience Model® explains the manner in which the customer experience of a product or service originates and what resources a specific supplier has on hand to orchestrate the ultimate experience.


This e-book explains the model step-by-step and illustrates it with a case. The e-book is delivered within 24 hours to the specified mail address.


Auteur:Peter van Wijngaarden
Uitvoering:pdf
Omvang:21 pagina's
Taal:Engels
9,95 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje














||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/04/18
Exclusief voor leden
Landal duurzaamste merk volgens Sustainable Brand Index van 2018
Via interviews met consumenten maakt het adviesbedrijf SB Insight jaarlijks de Sustainable Brand In...
20/04/18
Sterke groei toerisme in januari 2018
Ook in de winter blijft het Nederlands toerisme als kool groeien. CBS heeft de voorlopige cijfers ov...
20/04/18
Exclusief voor leden
Utrechts bedrijf levert autonoom vervoer bij Brussels Airport
De raad van bestuur van De Lijn en het directiecomité van Brussels Airport Company hebben he...
20/04/18
Exclusief voor leden
Sterke cijfers RAI ondanks wegvallen autobeurzen
Met 123,3 miljoen euro omzet en een bedrijfsresultaat van 9,6 miljoen euro, heeft RAI Amsterdam de ...
20/04/18
Exclusief voor leden
Recordcijfers voor Vlaams toerisme in 2017
De Vlaamse toeristische sector heeft zich helemaal hersteld van de harde klappen uit 2016. Het aant...
19/04/18
CBS, NBTC en CELTH starten Data & Development Lab Bestemming Nederland
Vandaag hebben het Centraal Bureau voor de Statistiek, NBTC Holland Marketing en expertisecentrum C...
19/04/18
Exclusief voor leden
Nieuwe wing coaster Toverland bereikt hoogste punt (+ video)
Op 18 april werd het hoogste punt van de gloednieuwe wing coaster Fēnix bereikt in attractiepa...
19/04/18
70.000 gedupeerde reizigers schadeloos gesteld
De Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) heeft in de afgelopen 7 jaar 70.000 reizigers, die gedu...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk