Store
Store

Attraction accountability

Attraction accountability

Predicting the unpredictable effects of theme park investments?!

In dit proefschrift heeft Pieter Cornelis onderzoek gedaan naar de invloed van het investeren in nieuwe attracties bij Europese attractieparken. Er is een matrix ontwikkeld waarmee effecten van nieuwe attracties in het verleden verklaard kunnen worden. De effecten van attracties in het verleden kunnen redelijk nauwkeurig berekend worden, maar daarmee kan nog geen uitspraak gedaan worden over de effecten van toekomstige attracties. Door echter middels een zogenaamde Attractie Respons Matrix op zoek te gaan naar een verklaring voor de verschillen in de gevonden effecten, kan echter wel het risico van toekomstige investeringen verkleind worden. Het proefschrift beschrijft de wijze waarop de effecten gemeten kunnen worden en geeft, na introductie van de Attractie Respons Matrix, tevens enkele verklaringen voor de gevonden effecten.


De Attractie Respons Matrix
In de Attractie Respons Matrix worden uiteindelijke economische (gedrags)effecten verklaard door inzicht te verkrijgen in tussenliggende attractie-, park- en merk responsen. Onderzoek met de Attractie Respons Matrix heeft opgeleverd dat het belangrijk is dat een attractie op zijn minst past bij de merkessentie van het park, en in het gunstigste geval deze merkessentie zelfs versterkt. Tevens is gebleken dat thematisering een belangrijke succesfactor is voor nieuwe investeringen; voor het ene soort park nog wat sterker dan voor het andere. De belangrijkste factor voor langdurig succes is inspirerend leiderschap, dat risico’s tolereert, open staat voor step wise veranderingen en in staat is een kenniscreërende organisatie te ontwikkelen.
 
De inhoud:
Hoofdstuk 1: Introductie
Hoofdstuk 2: De markt van attractieparken
Hoofdstuk 3: Het managementperspectief op de impact van nieuwe attracties
Hoofdstuk 4: De effecten van nieuwe attracties op het bezoek aan attractieparken
Hoofdstuk 5: De Attractie Respons Matrix
Hoofdstuk 6: De effecten van co-branding in de attractieparkensector
Hoofdstuk 7: De effecten van het thematiseren van een attractie
Hoofdstuk 8: Samenvatting en conclusie


Auteur:Pieter C.M. Cornelis
ISBN:978-90-75923-66-7 
Omvang:196 pagina's
Taal:Engels

95,00 (excl. btw)
Toevoegen aan mandje













||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/01/18
Exclusief voor leden
Miljoen Nederlanders op wintersport, welke skigebieden zijn het goedkoopst?
Het skiseizoen is begonnen en ook dit jaar gaan naar verwachting weer een miljoen Nederlanders op w...
23/01/18
Motel One opent tweede hotel op toplocatie Waterlooplein
De Duitse hotelketen Motel Oneopent een tweede Nederlandse vestiging en wel aan het Waterlooplein i...
23/01/18
Exclusief voor leden
Tool voor bewustwording milieubewust reizen
Milieu Centraal brengt de nieuw ontwikkelde tool Klimaatwijs op Reis uit. De vakantiekeuze maakt v...
23/01/18
ANVR controleert websites leden op aangescherpte regels
Alle ANVR-reisondernemingen voldoen per 1 januari 2018 aan de door de brancheorganisatie aangescher...
23/01/18
Exclusief voor leden
easyJet werkt aan grote stap vooruit bij Berlijn
easyJet gaat een belangrijk jaar in. Het luchtvaartbedrijf heeft net het eerste kwartaal van het g...
23/01/18
Nibud: Koopkracht blijft achter
Dit jaar gaat de koopkracht er voor de meeste Nederlanders nauwelijks op vooruit. Voor mensen met e...
23/01/18
Exclusief voor leden
Vakdag Het nieuwe dagje uit op 22 maart 2018
Pleisureworld organiseert op 22 maart aanstaande de Vakdag ‘Het nieuwe dagje uit’. Aanleiding is de...
23/01/18
Culturele hoofdstad Leeuwarden pleit voor innovatie via cultuur
Het jaar als Culturele Hoofdstad van Europa moet nog beginnen voor Leeuwarden maar nu al pleiten b...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk