Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2017
Alle trends en
ontwikkelingen in één handzame publicatie verzameld
Ook benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de
vrijetijdsindustrie? Dan mag u het jaarlijkse 'Trendrapport toerisme, recreatie
en vrije tijd' niet missen! Dit rapport wordt jaarlijks samengesteld door CBS,
NBTC Holland Marketing, CELTH en NRIT Media. Wij bieden in dit prettig leesbare
rapport een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het
gebied van toerisme, recreatie en vrije tijd. Het Trendrapport is inmiddels uitgegroeid
tot hét standaard jaarboek voor de hele vrijetijdssector. Het rapport biedt
naast een actueel (statistisch) overzicht in vraag en aanbod een toegespitst
inzicht in voor de vrijetijdssector relevantie trends, innovaties en
ontwikkelingsrichtingen.
Abonnement Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd
Ook benieuwd naar de nieuwste trends en ontwikkelingen in de vrijetijdsindustrie? Dan mag u het jaarlijkse 'Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd' niet missen! Dit rapport wordt jaarlijks samengesteld door CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en NRIT Media. Wij bieden in dit prettig leesbare rapport een actueel inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van toerisme, recreatie en vrije tijd. Het nieuwe Trendrapport (editie 2017) is direct leverbaar.
NRITmedia.nl is hét kennisplatform voor professionals werkzaam
binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt op dit platform het
dagelijkse nieuws en exclusieve achtergrondartikelen op uw vakgebied.
NRITmedia.nl geeft inzicht in uw branche, waar de
ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. De redactie selecteert en bewerkt alle
relevante gebeurtenissen in voor u direct toepasbare nieuwsberichten en
achtergrondartikelen. Zo kunt u meteen inspelen op de belangrijkste trends,
ontwikkelingen en innovaties in de totale gastvrijheidseconomie.
Ja, ik word lid van www.nritmedia.nl.
Welke tijdschriften wilt u extra ontvangen (optioneel):
De Nationale Evenementenprijzen bestaan vanaf 2001 met de ambitie om één keer per jaar de beste steden en evenementenorganisatoren in de zon te zetten én te presenteren als inspiratiebron voor hen die nog beter willen worden in hun vak. En wie wil dat niet?
Managing risk and return for the amusement parks & attractions industry
In Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry beschrijft Pieter Cornelis de door hem ontwikkelde methode om de effecten van investeringen in de attractiebranche op een gestructureerde manier te voorspellen. De auteur behandelt de laatste wetenschappelijke inzichten over de effecten van investeringen in de attractiebranche, maar besteedt tevens veel aandacht aan de kennis die er rond het onderwerp in de praktijk aanwezig is.
Binnen de toeristisch-recreatieve sector heeft het fenomeen "beleving" een hoge vlucht genomen. In toenemende mate zijn de inspanningen van bedrijven gericht op het creëren van een optimale gastbeleving. Ook buiten de gastvrijheidsindustrie speelt klantbeleving echter een steeds grotere rol.
The touristic recreational sector often involves services in which emotional aspects frequently play a largerole. The phenomenon ‘experience’ has increased enormously within the sector. Businesses are increasingtheir efforts directed at creating the optimal guest experience. The customer experience is also startingto play a growing role outside of the hospitality industry.
Deze Toolkit for
Design Research & Interventions is een compacte publicatie met 18
innovatieve onderzoeks- en ontwerpmethoden. De auteurs hebben tools
geselecteerd op het snijvlak van onderzoek en ontwerp die het proces van
co-creatie en collectieve creativiteit faciliteren. De auteurs hebben zich
laten inspireren door de Imagineering Design aanpak die ook in het boekje wordt
geïntroduceerd.
Nieuwe businessmodellen voor de toeristisch-recreatieve sector
In Nieuwe business modellen voor de toeristisch-recreatieve sector beschrijft Herman Lier de werking van het door hem gemodificeerde Business Model Canvas van Alexander Osterwalder. Met dit model kunnen organisaties inzichtelijk maken waarop ze haar middelen en activiteiten het beste kunnen inzetten om waarde te creëren.
De
wisselwerking tussen overheidsbeleid en bestuurlijk optreden in het HBO
In dit
proefschrift staat de wisselwerking, ingebed in de politiek-maatschappelijke
context, tussen overheidsbeleid en bestuurlijk optreden in het HBO, in de
periode van begin jaren ’60 van de vorige eeuw tot 2013, centraal. Primair is
de vraag onderzocht op welke wijze en in welke mate het HBO-onderwijsbeleid van
achtereenvolgende kabinetten mede vorm en inhoud heeft gegeven aan het
bestuurlijk optreden door het College van Bestuur van NHTV Breda. Deze
instelling is als casus genomen, zodat de typering van deze studie als
‘intrinsic case study’ op zijn plaats is. Ook is onderzocht in hoeverre de
succes- en faalfactoren van NHTV generaliseerbaar zijn naar het hele HBO,
waardoor een leerzame en interessante doorkijk is verkregen naar het
bestuurlijk optreden van alle hogescholen. Dit maakt deze studie ook tot een
'instrumental case study', dus een combinatie van twee typen case studies.
NRITmedia.nl is hét kennisplatform voor professionals werkzaam
binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt op dit platform het
dagelijkse nieuws en exclusieve achtergrondartikelen op uw vakgebied.
NRITmedia.nl geeft inzicht in uw branche, waar de
ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Met het bedrijfslidmaatschap heeft uw hele bedrijf zonder inloggen onbeperkt toegang tot de Kennisbank. Bovendien krijgen uw medewerkers wekelijks rechtstreeks NRIT Actueel toegestuurd én ontvangt u de tijdschriften Recreatie & Toerisme en Vrijetijdstudies.
Uncover is een nieuwe
periodiek van de NHTV Academy for Leisure die daarmee een platform wil bieden
om onderzoek en projecten te delen met haar netwerk. In Uncover willen de onderzoekers van NHTV aanknopingspunten
bieden voor de leisuresector waar gastvrijheid, cohesie, vrijheid en
ontspanning centraal staat. Grote vraag is in hoeverre leisure een inclusieve
zingevende sector kan zijn als er sprake is van stress en crisis aan zowel de
vraag als aanbodzijde.
Recreatie & Toerisme is hét vakblad voor professionals
werkzaam binnen recreatie, toerisme en vrije tijd. De redactie verzorgt met en
voor beslissers in recreatie en toerisme analyses, opiniestukken en achtergronden
van actuele ontwikkelingen en trends.
De nieuwe NRIT Media-publicatie Dark Tourism, de dood
achterna van auteur Karel Werdler geeft een uitstekende introductie in deze
relatief nieuwe vorm van cultuurtoerisme. Het boek geeft overzicht én inzicht
in de verschillende vormen van Dark Tourism, van relatief licht als duistere
pretparken met de dood als thema, via begraafplaatsen en gevangenissen tot meer
duistere locaties als slagvelden en vernietigingskampen.
In 26 columns langs ruim 100 vormen van toerisme Dat toerisme een belangrijk deel uitmaakt van ons leven is algemeen bekend en wordt ook door spectaculaire cijfers ondersteund. Zo gaat een dikke 80 procent van alle Nederlanders jaarlijks op vakantie en ondernemen we gezamenlijk maar liefst 36 miljoen vakanties per jaar.
Reisgids naar 2038 Duurzaamheid moet, ook in de toeristische sector! Steeds meer organisaties willen hun verantwoordelijkheid nemen en de omschakeling maken van denken naar doen. Voor iedereen die actie wil ondernemen, is dit boek bedoeld.
Kijk, de toerist van morgen is een ware eye-opener voor iedereen die meer wil weten van de toeristen uit de zogenaamde BRIC-landen, Brazilië, Rusland India en China. Dit boek is een initiatief van NHTV internationaal hoger onderwijs Breda met medewerking van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en NRIT Media.
NRIT Onderzoek voert periodiek onderzoek uit naar de markt voor groepsreizen. In 2011 wordt het onderzoek uit 2003 weer herhaald om een actueel inzicht in deze dynamische markt te verkrijgen. Kennis van de markt is noodzakelijk voor eenieder die op deze markt opereert en zijn product of dienst wil laten sluiten op de vraag.
De publicatie Concept- en productontwikkeling in het toerisme is een interessant studieboek voor (HBO) studenten, ondernemers, bedrijven, organisaties en overheidsinstanties in de toeristische sector. Een goede concept en productontwikkelaar moet niet alleen in staat zijn zich te verplaatsen in het gedachtegoed van de consument, maar tegelijkertijd de tijdgeest kunnen vatten.
De Nederlandse huizenmarkt staat onder druk. Verkoopprijzen zijn aantoonbaar gedaald en financieringen worden slechts onder strenge voorwaarden verstrekt. Grote vraag in de toeristische sector is of de recessie ook invloed heeft op de markt voor tweede woningen. Zouden (potentiële) eigenaren hun wensen en plannen bijstellen? En kunnen zij beschikken over de juiste marktinformatie?
Predicting the unpredictable effects of theme park investments?!
In dit proefschrift heeft Pieter Cornelis onderzoek gedaan naar de invloed van het investeren in nieuwe attracties bij Europese attractieparken. Er is een matrix ontwikkeld waarmee effecten van nieuwe attracties in het verleden verklaard kunnen worden. De effecten van attracties in het verleden kunnen redelijk nauwkeurig berekend worden, maar daarmee kan nog geen uitspraak gedaan worden over de effecten van toekomstige attracties.
Its socio-psychological meaning in a multiethnic community In dit proefschrift 'Colonial Heritage and Ethnic Pluralism' wordt verslag gedaan van een onderzoek naar cultureel erfgoed in een multi-culturele samenleving en de binding die dit erfgoed mogelijk tussen de verschillende bevolkingsgroepen kan bewerkstelligen.