Partnersoverzicht
Partnersoverzicht

NHTV internationaal hoger onderwijs Breda

NHTV internationaal hoger onderwijs Breda

De ‘roots’ van NHTV gaan terug naar 1966, het jaar waarin het Nederlands Wetenschappelijk Instituut voor Toerisme (NWIT) wordt opgericht in Breda. De speerpunten van dit instituut zijn toerisme, recreatie, talen en economie. In 1987 fuseert het NWIT met de Verkeersakademie Tilburg en wordt het Nationale hogeschool voor toerisme en verkeer (NHTV). In de jaren die volgen, groeit het opleidingenaanbod en wordt NHTV een themahogeschool. Vanaf 2009 en 2010 worden ook wetenschappelijke bachelor-opleidingen op het gebied van toerisme en vrije tijd aangeboden en daarmee is NHTV niet meer uitsluitend een hogeschool. Dat is zichtbaar in de huidige naam: NHTV internationaal hoger onderwijs Breda.


NHTV wil betekenisvol zijn. Daarom leidt NHTV haar studenten op in een internationale studie- en werkomgeving tot nieuwsgierige, verantwoordelijke en ondernemende professionals die gekwalificeerd zijn voor de globaliserende arbeidsmarkt. In het praktijkgericht en toegepast wetenschappelijk onderzoek richt NHTV zich op actuele en uitdagende vragen die gerelateerd zijn aan de ontwikkelingen in de kennisdomeinen. NHTV wil studenten en medewerkers inspireren hun talenten optimaal te ontwikkelen en te benutten om de beroepspraktijk van innovatieve antwoorden te voorzien.


NHTV focust zich op vier kennisdomeinen:

• Tourism, Leisure, Hotel, Entertainment

• Logistics

• Built Environment, Real Estate, Facilities

• Media & Game Technology and Design


Het eerste domein sluit naadloos aan op het Vrijetijdsplatform van NRIT Media. Toerisme, Leisure, Hotel en Entertainment leveren een belangrijke bijdrage aan de verhoging van de kwaliteit van leven op individueel en op maatschappelijk niveau. Reizen, cultuur, evenementen, sport en hospitality staan daarbij niet op zichzelf. Zo is er steeds meer waardering voor de bijdrage van dit gezamenlijke domein aan gezondheidszorg, duurzaamheid, het verhogen van de kwaliteit van de woon- en leefomgeving en economische innovaties. De verdergaande verwevenheid van de echte en de digitale wereld in de besteding van vrije tijd kan daarbij niet onopgemerkt blijven. De consument neemt steeds meer het heft in eigen handen, maar heeft tegelijkertijd nadrukkelijk behoefte aan persoonlijke aandacht en vernieuwing van concepten, diensten en producten. Deze ontwikkeling heeft zowel zijn weerslag op de consumentenmarkt als op de business-to-business. Door slimme crossovers kunnen deze sectoren de kansen die zich voordoen benutten. NHTV wil studenten daarom niet alleen domeinspecifieke kennis meegeven, maar ook relevante maatschappelijke kennis en vaardigheden opdat zij in de beroepspraktijk goede keuzes kunnen maken. Zo wordt al geruime tijd geïnvesteerd in kennisontwikkeling en onderwijs op het terrein van Imagineering als methode om te komen tot business en sociale innovatie, gericht op de beleving van mensen. Ook Cross-Cultural Understanding, Social Responsibility en Ondernemerschap zijn hierbij belangrijke thema’s.


NHTV verbindt kennisontwikkeling met de meest uitdagende actuele vragen van het werkveld en vertaalt de ontwikkelde kennis vervolgens naar het onderwijs en de praktijk. Het Vrijetijdsplatform van NRIT Media is dan ook een belangrijke partner om deze kennis met het Nederlandse werkveld te delen.




http://www.nhtv.nl/














||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/12/17
Gelderland wil nieuwe aanpak voor vliegroutes Lelystad Airport
Gedeputeerde Staten van Gelderland wil dat de minister van Infrastructuur en Waterstaat het proces...
12/12/17
Exclusief voor leden
Nominaties Kids Vakantiegids Awards 2018
De genomineerden voor de Kids Vakantieaanbieder van het Jaar Awards 2018 zijn bekend. Uit bijna ne...
12/12/17
Exclusief voor leden
Toeristen geïnspireerd door kubuswoning Rotterdam
Airbnb bracht vandaag een lijst uit met per land één soort vakantiehuis dat bezoekers...
12/12/17
Sambasso start wandelmerk Wandelvakanties Europa
Reisorganisatie Sambasso, waar iets meer dan 160 reisbureaus aan meewerken heeft reismerk Wandelvak...
11/12/17
Van Gogh Brabant en CELTH starten Van Gogh Development Centre
Van Gogh Brabant en het Centre of Expertise Leisure Tourism & Hospitality (CELTH) gaan samen in...
11/12/17
Kerstman aangekomen in Maastricht
Al meerdere jaren heeft de kerstman een huis in Maastricht. Sinds enkele jaren wordt de kerstman oo...
11/12/17
Exclusief voor leden
Drentse bestuurders geven startsein aanpak vitale vakantieparken
Vorige week hebben bestuurders van alle Drentse gemeenten, provincie en RECRON het startsein gegeve...
11/12/17
De favoriete kerstbestemmingen volgens TUI
Uit de boekingscijfers van TUI komen vijf populaire kerstbestemmingen. Als grootste reisorganisatie...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk